Rolle74 0 Postad 3 Februari , 2013 Någon som har erfarenhet av denna olja i marina motorer? Såg den på macken idag och blev förvånad över det låga priset. OKQ8 Standard Motorolja SAE 10W-30 Motorolja för äldre 4-takts diesel- och bensinmotorer utan turbo. För året-runt bruk. KVALITETSNIVÅ • API SG/CD FÖRDELAR • Enhetsmotorolja för blandade fordonsparker av äldre bensin- och dieseldrivna fordon • Ekonomiolja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 3 Februari , 2013 Jag har kört den i min gamla MD5A. Svårt att svara på hur bra den är, men den verkade göra det den skulle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 4 Februari , 2013 TS. Det är fördel om du nämner vad du har för motor... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle74 0 Postad 4 Februari , 2013 I mitt fall är det för en Volvo Penta AQ271, dvs en gammal V8 spis som tar det mesta antar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 4 Februari , 2013 10/30 -10/40 står det här. http://www.thestraycat.net/files/Volvo%20Penta%20Owners%20Manual.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
45perarne 0 Postad 5 Februari , 2013 Bra olja för VP:s dieslar och bensinmotorer utan katalysator skall uppfylla normen VDS 3 ! (volvo drain specifications).VDS 2 oljan fasas ut......Kolla det finstilta som står på ettiketten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 Februari , 2013 Och vilken norm var det TS hade på den olja han frågade om VDS 2 eller VDS 3? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser