e79peter 0 Postad 2 Februari , 2013 hej jag har en gammal båt som jag tänkte sätta drev på . Hon är ca 7 meter lång och 2 meter bred det sitter en typ b16 medbackslag och rak axel i henne i dag men skulle vilja bygga om och sätta in drev istället . Hadde tänkt ha kvar motorn mittmonterad och köra rak axel till akterspegeln:! går det att genomföra ?? och vilket drev ska jag andväda ?? tips!! mvh peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 2 Februari , 2013 Förekommer båtar med drev och mittmonterad motor. Man sätter helt enkelt en kardan mellan Jag hade satsat på Mercruiser Alpha One. Lätt att få tag i delar och lättmeckade Varför vill du ha drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
e79peter 0 Postad 2 Februari , 2013 jag vill ha drev för att slippa ha propellern mitt undre båten och för att kölen på båten har slagit sej ......... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
45perarne 0 Postad 3 Februari , 2013 Vilket drev du än väljer så måste du se till att lagringarna i båda ändarna blir rejäla.Se denna länk:http://www.volvopentashop.com/MicabMarin/en-GB/Details/PentaPartsCatalog/7746610_109?path=MarineDieselEngines%2F7746610%2F7746610_44%2F7746610_109 eller: volvopentashop.com.......Dieselmotorer......AD31....Transmissioner....Jack shaft... Så kan du se hur en mellanaxel är uppbyggd....Det är en hel del arbete att få till en sådan lösning.Tänk på att det måste vara rätt utväxling på drevet till din motor/båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
e79peter 0 Postad 3 Februari , 2013 Och hur vet jag va det ska vara för utväxling på drevet då?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser