Gå till innehåll
torsdag 21 november 2024
daun

Hjälp!

Rekommendera Poster

God afton vänner!

Nu skulle jag behöva er hjälp med att få tag på en reservdel.

Lite bakgrundsinfo: från min mast sitter två bultar (ca 10mm i diameter) ut som är till för att montera spridande på. På denna bult trär man på en gummi-bussning och sedan en mutter. På bussningen trär man på spridaren och den spänns fast med en liten skruv. Nu har båda dessa gummibussningar gått sönder.

Har varit i kontakt med en riggare som menar att de inte finns reservdelar. Riggen är 40 år gammal.

Jag behöver alltså följande: En bit slang av hårt gummi med en ytterdiameter på 27mm och en innerdiameter på 12mm. De behöver vara ca 5cm långa.

Några uppslag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om hur konstruktionen ser ut eller fungerar men spontant känner jag att en slang med 12 mm innerdiameter inte borde vara så svår att få tag i. Om den sen har mindre ytterdiameter än 27 mm kanske du kan öka den genom att skära en längsgående skåra i en annan slang och trä över. Några varv med vulktejp låser det hela, alternativt kanske det kan fungera med bara vulktejp.

Det kanske är ett jättekorkat förslag men det var i alla fall ett uppslag! angel

Mvh

Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp ett nylonblock/rör svarva eller hålsåga ytterdiametern,borra 12mm hålet.

sök på nylonbar eller nylontube(kanske finns rör med rätt innerdiameter)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...