Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
katoRS

Fjärrkontroll.

Rekommendera Poster

Har nyligen monterat  ett ankarspel under blod svett och tårar . Till detta skulle det has fjärrkontroll , men där tog det stopp trots långa förhandlingar med frun blev det nej, 2000 kronor till e du inte klok. Men! jag råkade se en annons där det kostade 290 kr, det blev godkänt. skickade efter det  på vinst o förlust. Fungerar perfekt. )

(Firman heter ELNU.)        Picko.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lider med dig, kan du inte ta med frugan på terapi så att hon kommer till insikt i hur mycket båten betyder för dig och att du lider när du får göra avkall på grejer du vill utrusta den med, nä se till med alla tillbud stående medel att hon kommer till insikt så att du inte ytterligare en gång är tvungen att leta efter lågprisalternativ.wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är läget ännu svårare får man köpa på eBay. 120 kr. Köper man moduler utan box blir det ännu billigare. I år ska det nog bli trådlös remote till autopiloten ...

Sök på tex 4 channel wireless remote 433Mhz

post-43065-1394237387,2463_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja kringutrustningen tar man fanimej betalt för...tänk vad den där lilla jäkla fjärrkontrollen kostade att köpa loss i Kina.

Vi köpte en gång ett stort jävla lass Viltkameror för jägare från en fabrik i Kina..Kostade inte ett skit och Marginalerna var helt sinnessjuka. Dom fungerade klockrent för den som inte ille lägga tusenlappar på kamera..

Så en kontroll som inte är original men fungerar är ju perfekt om man kan tjäna nästan 2.000:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkommen till Sverige och i synnerhet till båttillbehörsbranschen  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är utan fjärrkontroll till mitt nya Anchorlift. Står nu i valet att antingen köpa en billig fjärr typ ovanstående förslag, eller originalet.

Originalet har tydligen en finness som jag skulle uppskatta, och det är att den kan mata ut 40 meter i ett svep vilket skulle underlätta (man slipper hålla inne knappen hela tiden).......Jag har inte fritt fall, utan kedja med matning.

Matningshastigheten 40m/ min som spelet matar med tycker jag annars är en lagom bra avvägd hastighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag köpte Anchorlift ingick fjärrkontroll. Den ena knappen matar ut 20 m hos mig. Finnessen består trolgen bara av ett tidrelä. Vilken knapp som är vilken på fjärren har jag inte lärt mig så funktionen driver mig till vansinne ibland. Jag jobbar på att få ett räkneverk istället. Någon gång kanske jag får en dator i båten som med en knapptryckning lägger ut 3 x djupet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

gäller att stänga av strömmen om man inte ska köra 1v

dom modulerna drar ström

har en 2kanalig själv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mottagaren drar typiskt 6-7 mA så det är inget problem. Men man bör bryta strömmen så att inte ngon annan råkar ha samma kod. 

När jag köpte fjärr till garaget en gång i tiden så cycklade jag runt i villakvarteren och tryckte på fjärren, det var några dörra som åkte upp. Idag är det betydligt fler koder så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har monterat ankarlift ankarspel i min Flipper 717C

Men tyckte org fjärren var för dyr men så hittade jag denna tråd o beställde från Elnu

Fungerar kanon fint o så kostade den ju bara en bråkdel av vad org fjärren kostade

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...