Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
loke67

Renovering av en LM Speed

Rekommendera Poster

Då blev det lite gjort även denna helg. Durken som bara bestod av glasfiber och ingen inplastad träskiva tyckte jag sviktade lite så det blev 3 lager matta till så nu är det stadigt. Har även byggt en grund till instrument bräda. Ska plastas så smånig om men plasten tog slut vid plastningen av durken

post-29612-1394237413,0576_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har även plastat en ny liten skiva till aktern. Här provar jag passformen. Verkade bara sitta som distans och den gammla var ej fastplastad utan gick att lyfta rakt upp. Funderingen är om man ska försöka plasta fast den nya?

Gammla styr vajerns plast hölje börjar bli rätt mör. Skulle vilja byta den men allt löper i skrovet (inplastat) det låter som om det sitter block i skrovet så hur fasen drar jag ny vajer? om jag fäster i hopp den nya med den gammla så är ju risken att skarven fastnar i blocken. Nån som har en någon lösning. Vill inte gärna ta upp hål i sidan

post-29612-1394237413,2388_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad tycker ni andra ska jag fixa en stol som liknar orginal stolen (trä med metall ram se bilden) eller ska man köra med något mer bekvämt?

post-29612-1394237413,2938_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...