loke67 1 Postad 24 Februari , 2013 Då blev det lite gjort även denna helg. Durken som bara bestod av glasfiber och ingen inplastad träskiva tyckte jag sviktade lite så det blev 3 lager matta till så nu är det stadigt. Har även byggt en grund till instrument bräda. Ska plastas så smånig om men plasten tog slut vid plastningen av durken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loke67 1 Postad 24 Februari , 2013 ett par bilder på formen till instrument brädan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loke67 1 Postad 24 Februari , 2013 en till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loke67 1 Postad 24 Februari , 2013 Har även plastat en ny liten skiva till aktern. Här provar jag passformen. Verkade bara sitta som distans och den gammla var ej fastplastad utan gick att lyfta rakt upp. Funderingen är om man ska försöka plasta fast den nya? Gammla styr vajerns plast hölje börjar bli rätt mör. Skulle vilja byta den men allt löper i skrovet (inplastat) det låter som om det sitter block i skrovet så hur fasen drar jag ny vajer? om jag fäster i hopp den nya med den gammla så är ju risken att skarven fastnar i blocken. Nån som har en någon lösning. Vill inte gärna ta upp hål i sidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loke67 1 Postad 24 Februari , 2013 Vad tycker ni andra ska jag fixa en stol som liknar orginal stolen (trä med metall ram se bilden) eller ska man köra med något mer bekvämt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser