pseudonym 1 167 Postad 3 Februari , 2013 Det brukar alltid vara för lite av det man är mest intresserad av på något underligt vis. Segelbåtar finns ju alltid i C-hallen, men numera klämmer de in allehanda annat i den hallen oxå. Och för varje år så skriver de att mässan är den största genom tiderna? Tror jag struntar i mässan iår så man slipper bli besviken. :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 3 Februari , 2013 Nu har jag beställt ett teakdäck :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 862 Postad 3 Februari , 2013 Åk till Gustavsberg 16 eller 17 februari, där är det bara segelbåtar och lite tillbehör. http://www.scandinaviansailboatshow.se/start/ Å gratis inträde e de oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 7 Februari , 2013 Besök i montern. Medlemmar av 10-års klubben. Kul att prata lite om gamla tider. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 Februari , 2013 Vänster och mittengubben känner jag igen, men herrn till höger, vem är det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 7 Februari , 2013 Besökte oxå montern och hade ett trevligt samtal där. Nästa år är jag kvalificerad för 10-årsklubben. Förslag att gamlingarna får fribilljett till nästa mässa :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 7 Februari , 2013 Herrn till höger är en bekant till ''mittengubben'', å mittengubben e jag. Får nog säga att mässan var en besvikelse ändå. Vet inte om man ställer för höga krav, men nog var det fattigt på sina håll. Alltid samma krängare av allehanda ting. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 Februari , 2013 Att mittengubben va du visste jag, men att du har kompisar utanför guiden hade jag ingen aning om :-), skall besöka montern imon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 7 Februari , 2013 Han är seglare och sådana är alltid kompisar, de andra inte alltid. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 7 Februari , 2013 Var där fre till sön och jag åt räkmacka såklart! Trevlig mässa som vanligt men tycker att det är lite lustigt att så många ser branchdagen som en supardag där man bara ska få så mycket gratisdricka som möjligt, det var vuxet folk som stog och spydde i montrarna.. Det enda konkreta jag köpte var det obligatoriska salamikorvarna utav thailändskan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hanto 0 Postad 8 Februari , 2013 Tyckte att Båtmässan i år spårat ur tyvärr om man jämför med 10-15 år tillbaka i tiden.I år fanns det krimskrams i mängder och bilar till försäljning vilket kanske kan ses som ett svaghetstecken för mässan och dom ansvariga. Hoppas på en bättring & återgång till den gamla båtmässan 2014 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 8 Februari , 2013 Ja, det fanns mycket som varken hörde till båtliv eller sjön. Lite besviken, med det var många roliga nyheter, som man ville köpa men som man inte behövde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 8 Februari , 2013 Fredag - och som alltid ett mail från kryssarklubbens vstkustkrets som bl.a påminde om de föredrag man har på mässan över helgen. Tar mig friheten att vidarebefodrad det här om nån skulle va intreserad att slå sig ned och lyssna. Vi har även denna helg föredrag på vår scen och här kommer helgens program. Välkommen att ta till dig av det vi erbjuder. Lördag 9/2 (1000-1800) 1400 Kulturella upplevelser kring Medelhavet Lars Olming/Ingegerd Alvbring 1500 24-timmars Thomas Lundgren 1600 Flytvästar, vad bör du göra med din uppblåsbara flytväst? Fungerar din räddningsstege? Ove Thorin 1700 Hur förlänger jag livstiden på mitt teakdäck? Rolf Skånberg Söndag 10/2 (1000-1800) 1400 Ankring Inge Andersson 1430 Hur förtöja i en naturhamn? Kay Kjellgard 1500 Välkommen till Vänern Eie Bengtsson 1530 Göta kanal i ord och bild Kay Kjellgard 1600 24-timmars Ulf Palm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Februari , 2013 Tyckte att montern med Maringuiden var det sämsta på hela mässan med 2 st helt nollställda och ointresserade herrar som inte såg att det dök upp besökare på andra sidan disken, var där med ett par kompisar som inte är medlemmar på guiden, dessa gick fram tillsammans utan mig en halvtimme efter att jag hade varit där och inte en reaktion över huvudtaget, sorgligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 9 Februari , 2013 Jag stog i gången och tänkte gå och prata med killarna i montern men jag blev osäker på syftet med maringudens monter, är det att locka nya medlemmar till forumet? Jag kom inte på vad som skulle vara intressant så jag valde att spendera min tid på annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 10 Februari , 2013 Betyder tumme upp att det blir fribiljetter? Tackar på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyM 0 Postad 10 Februari , 2013 Samma här, satt en kille bakom disken med ryggen mot disken i en stol och glor på en laptop. Kändes som att det inte fanns mkt att lockas utav så det fick bli andra aktörer igår istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 10 Februari , 2013 Hej, Jo, syftet är allt att träffa gamla medlemmar och förhoppningsvis träffa nya. Vi har flyttat kontoret och arbetet... till bm under dom dagarna, därav laptopen. Det finns många av er som kommit fram och hälsat och presenterat sig. Vi har ju tyvärr bara er signatur och det förbi tusentals besökare varje dag, så vi missar säkert en och annan medlem, vilket vi ber om ursäkt för. //Admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 10 Februari , 2013 Hej, Synd. Det hade varit kul att prata lite båt med dig (och alla andra som evetuellt spungit förbi) Normalt så sitter vi med ansiktet ut mot montern. Vet inte tyvärr varför denna gång. //Admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 10 Februari , 2013 Minns en mässa för en del år sedan, kan ha varit -05/-06 eller så. Jag var själv med och promotade i montern under mässans öppettider den gången. Träffade säkert ett 50-75 tal som man bara hade ett nick på. Namn man kommer ihåg då var nitro, xander, ekelunden, rubinum, ringhede, lods, gedda, + en massa andra man inte kommer ihåg. Montern på den tiden var mer västkustlik med röda sjöbodar och sittgrupper man kunde relaxa i. Klart att en dylik kostar mycket pengar med den ytan som den upptog. Men för att en utställning ska fungera måste det finnas intresserade bakom disken så betalande mässbesökare får valuta för pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 10 Februari , 2013 Hej, Det var den gången ni hade medlemsträff träff i montern om jag minns rätt. Nog är vi intresserade alltid. Alltid kul att snacka båt. /Admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hanto 0 Postad 11 Februari , 2013 I år var den sämsta mässan sedan jag började att besöka båtmässan i Göteborg för 25 år sedan.Jag läste i GP att sedan 2007 har antalet besökare minskat med ca 35,000 tusen vilket bekräftar mina & många andras värsta farhågor ang mässans inriktning och framtid. Hoppas att 2014 blir en bättre och mer besökt mässa med massor av nya och gamla båtillverkare samt riktiga tillbehör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Februari , 2013 Har inte det att man inte tycker att tex båtmässan är nåt att ha mera med den inre människan att göra. Nu har jag inte varit på Göteborgsmässa i år pga att den tidsmässigt är felplanerad. Brukar va i Stockholm under åtminstone några av de dagarna som Göteborgsmässan går av stapeln. Runt 1970 gick jag på varenda båtmässa. jag höll på att bygga min ndra båt och båtar var det enda som stod i huvudet. Efter ett antal år började jag tröttna på båtmässan. Nån gång under 1980-talet började min fru fråga varför jag inte gick på båtmässan som många andra karlar i vår bekantskapskrets. Jag kom mig iväg på nästa båtmässa. Det fanns 4 segelbåtar, har jag för mig, varav en jag skulle kunnat tänkt mig - en däckssalongsbåt - om det inte varit för att den var så mörk och stygg inombords. Sen fanns det en massa motorbåtar och en massa tillbehör och jag kunde inte förstå att jag hade behov av nått. Sen gick jag inte på båtmässan på många år tills för några år sen. Vi fick en dag över när vi var i Stockholm under den tiden som båtmässan Allt för sjön pågick och min fru tyckte att vi skulle gå dit. Varför förstår jag inte. Efter en timme i A.hallen hade hon fått nog. Jag jäcktade igenom C-hallen på en halvtimme och sen åkte vi hem till dottern. Ett par dar senare åkte jag själv till mässan och tog mig en heldag där. Sen dess har gått på de mässor jag har haft möjlighet att gå på både i Göteborg men mest i Stockholm. Jag har inga stora förväntningar att mässan skall va fantastisk eller att jag skall göra superklipp. Träffar en del bekanta. Pratar med en del försäljare och utställare som jag lärt känna genom åren och plågar såna försäljare som jag inte känner med att ställa dumma frågor om allehanda ting. Fått många värdefulla tipps och ideer för mina ständigt pågående ombyggnader på mina båtar och köper väl en och annan pryl, kanske en bok. Jag är helt säker på att det fanns många guldkorn på Göteborgsmässan - man måste bara kunna se dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
studiobtc 0 Postad 11 Februari , 2013 Jag tyckte det var väldigt spännande med mässan, hur den varit tidigare år kan jag inte ttala mig om. Det ända som var drygt var alla pistolsäljare som sålde viasat abbonemang, el abbonemang, mobiler osv...Sånt trams vill man slippa när man är på mässa kan jag tycka... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser