Gedda 24 Postad 28 Januari , 2013 Samma fråga varje år! Vad ska ni spana in och kanske till och med köpa på båtmässan i år? Själv blir det en del skitsaker som tex toalett ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Januari , 2013 Skall inmundiga en burgare och ett par bärs, sen funderar jag på ett ekolod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 28 Januari , 2013 Vi har nyss köpt upp oss på båtfronten så nu blir det till att kolla in tillbehör, alltid lika kul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 28 Januari , 2013 Jisses! glömde ju bärs och burgare! ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 28 Januari , 2013 Bärs och burgare är väl att betrakta som tillbehör va...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 29 Januari , 2013 Klurar även på en y-bom men varför i helsike ska det vara så dyrt? med lite förkunskaper inom svets så svetsar du ihop en sådan rätt så fort! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 Januari , 2013 Lite struligt bara att släpa hem en 10 meters Y-bom från mässan, köp den efter burgaren och ölen bara, annars blir det trångt.... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 29 Januari , 2013 Hej! Jag längtar så otroligt efter båtsässongen så jag har köpt tågbiljetter t.or. Götebrog nu på lördag. Lämnar Stockholms central 07:44 och är hemma igen ca 22:00 däremellan räknar jag med att hinna med att kolla Båtmässan ordentligt i ett antal timmar. Tyvärr verkar det vara dåligt med segelbåtar som visas. Jag hade hoppats på Fabola campus, elan, och Maxus. Nu kommer jag att fokusera på prylar, prylar och åter prylar. Ska special studera rullfockssystem. Mest nyfiken på Smartroller som säljs till mässpris. Jag tror och hoppas att jag hela vägen hem till östra sidan kommer att vara djupt försjunken i div. kataloger, broschyrer mm. Jag är dock lite orolig för jag tycker det verkar vara lite snålt med intressanta utställare på mässan, i alla fall får jag det intrycket när jag försöker kolla runt på hemsidan. mvh Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 29 Januari , 2013 Ska åtminstone kolla(titta) på ett ekolod, blir nog även av att köpa om det finns till ett hyfsat pris. Och en liten fråga, var min tråd för långt ifrån det gällande ämnet, eller glömde du bort att den fanns? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 29 Januari , 2013 jo absolut vet jag att den fanns men den hade inte samma frågeställning som min och samma breda ämne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
studiobtc 0 Postad 29 Januari , 2013 jag ska eventuellt dit nu den 2e-3e kommer dock inte inhandla något särskilt men kommer titta och skaffa lite kunskap om det mesta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeaDiva 1 Postad 30 Januari , 2013 Själva skall vi titta på ljusdesign i båtar och andra fiffiga pentrylösningar. Belysningsarmaturer och lanternor står också på listan! Sen skall vi fylla på med en massa insperation i allmänhet! /Tobias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
S340 0 Postad 30 Januari , 2013 Jag ska också ta mig dit. Står inför köp av plotter, radar och ekolod. Mycket pengar och ska försöka syna alla intressanta leverantörer för att hitta bästa lösningen. Har spanat i Lowrance nya hds touch som jag är rätt sugen på! Bredbandsradar och numer inbyggd structure scan i plottern ger ju ett grymt ekolod på köpet. Någon som har tips, ideer, synpunkter så tar jag tacksamt emot dessa .) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
studiobtc 0 Postad 30 Januari , 2013 Jag har tidigare haft lowrance och nu har jag garmin. Garmins sjökort och plotters tycker jag bättre om än Lowrance men när det gäller ekolod för seriöst bruk så tycker jag Lowrance slår Garmin stort. Det bästa jag sett i Ekolodsväg var när jag på gymnasiet skrev om Yrkesfisket efter Torsk och fick följa med en fiskebåt i Simrishamn på en dagsrunda, de hade Furuno lod som var sinnessjukt intressanta men dom kostar en hel jäkl bongård och är lite överdrivna i en fritidsbåt om man inte har extremt mycket pengar.. Jag har Garmin just nu enbart för att jag fick bra pris på prylarna, annars hade jag valt Lowrance med tanke på att deras Ekolod är så mycket bättre.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 1 Februari , 2013 Varje Fredag kommer det ett mail från Kryssarklubbens västkustkrets. Tar mig friheten att förmedla den del av mailet som handlade om båtmässan Hej! Igår kväll var vi många funktionärer som var inne på Sv Mässan för att förbereda oss för årets Båtmässa. Vår monter är nu färdigbyggd och alla vi som ska bemanna är laddade. Nu är det bara att komma för alla er som har vägarna förbi. Vi har tävlingar, mässpriser och ett kanonerbjudande till alla er som vill bli medlemmar. Välkomna! Vi finns på samma ställe som förra året i monter D01:10. På vår scen på Båtmässa kommer det bli spännande föredrag under mässdagarna och på lördag och söndag ser programmet ut som följer: Lördag 2/2 1300 Segling i Balearerna Marie & Mikael Stroh 1400 24-timmars Martin Wallström 1430 Seglarskolans fartyg, kurser etc. att hyra ett fartyg! Seglarskolan 1500 Naturhamnar i Bohuslän Kay Kjellgard 1530 Segling i härliga Kroatien Nina Brodd 1600 Är din båt sjösäke r? – skrov/däck, segel/rigg, motor/bränsle Ingemar Paulsson 1700 Välkommen till Vänern Göran Hellborg Söndag 3/2 1400 24-timmars Ulf Palm 1430 Kan du hålla isär olika koordinater? Ove Thorin 1500 SXK bojar i Bohuslän samt konstruktion och utläggning. Kaj Modig 1600 Segling i Bermuda och Azorerna Mats & Birgitta Svensson Programmet för föredragen under resten av mässvecka hittar du på vår hemsida www.vastkustkretsen.se under senaste nyheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 1 Februari , 2013 Skall på mässan 9/2... Förutom burgare och bärs så skall jag spana in lite pryttlar, såsom t ex nån form av ekolod, kanske GPS... Lite pryttlar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Februari , 2013 Skall gå fredagen 8/2 kan du inte då? Vore kul att träffas ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 1 Februari , 2013 Vi har i alla fall möjlighet att träffas;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Februari , 2013 Jag är där vid tolvtiden, maila över ditt nummer så slår jag en signal! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrJazze 1 Postad 1 Februari , 2013 Tänkte också ta mig dit för att titta lite. Kan man få nå bättte priser där än tex de vanliga kampanjerna handlarna brukar ha? Har fått offert på en Arkip med Yama 50 för 145k det är ett brappris, tror ni de kan sjunka ännu lägre på mässan? Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 1 Februari , 2013 Hej Imorrn är det dags. Hoppas få lite tips å idéer när jag är mässan. En burgare å öl åker nog ner. Med vänlig hälsning, Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeaDiva 1 Postad 1 Februari , 2013 Är det ingen som äter räckmackorna?? Denna konjunkturbarometer!! Skall på mässa som det ser ut nu på måndag! /Tobias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 1 Februari , 2013 Nej, ogillar smaken av skaldjur, dessutom har ju räkorna varit i polen för skalning;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 1 Februari , 2013 Ändå fiskar du hummer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 1 Februari , 2013 Ja, till familjen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 1 Februari , 2013 Flyger ner på måndag. En Garmin WiFi Adapter står på inköpslistan. En styr servo, Power Assist, ska jag kika på också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henkee 1 Postad 2 Februari , 2013 Ni som ska dit idag eller imon får gärna berätta om det är några bra mässpriser på gps/ekolod. Så man vet om det är läge att pallra sig dit. Är lite intresserad av Lowrance HDS lod. Mvh Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 3 Februari , 2013 Någon som har vart här? Jag har i alla fall fått köpt mig en hävertslang, två belysningsarmaturer, länspump. På väg att köpa ligger ett Teakdäck. Deck-King hade bra priser så det tänkte jag prova på peket, blir det bra så blir det nog på hela båten troligtvis! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 3 Februari , 2013 Hej Ja, jag var där igår. Finns väl det mesta bland tillbehören, där det också var mycket trångt. Priserna hamnar ofta på exakt sama krona oavsett säljare exvis. Garmin 720. Skulle själv kolla belysning och belysnings-design men där var det andefattigt. Många mindre daycruisers och styrpulpeter visades upp. Förhållandevis få större motorbåtar finns på mässan. Övrigt så är det mycket kläder som säljs till rabatterade priser, fiskeavdelning är förhållandevis stor, blev förvånad att bilmärket BMW försökte kränga sina bilar på båtmässan. Ha det gott! Med vänlig hälsning, Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 3 Februari , 2013 Hej! Jag var där i lördags. Tog tåget från Stockholm tidigt lördag morgon och var hemma igen vid 22 tiden. Det blev bra med tid för att se hela båtmässan. Jag hann till och med ut ett tag på stan och käkade lunch på en restaurang utanför mässan. Det var ganska skönt att komma ifrån en stund. Tycket det var lite för lite segelbåtar och för mycket motorbåtar och framför allt motorer. Köpte en smartroller som verkar vara precis så smart som man tror när man läser om den på nätet. Nu tror jag dessutom på reklamen som säger att man montera den på 20 minuter. Jag tror t.o.m att jag kan klara av det på ca 10. Enkelt, smart och ganska billigt menframför allt verkar det vara stabila kvalitetsgrejor. Höjdpunkten var annars att få träffa Sven Yrvind och Thomas Grahn som visade Sven Yrvinds nyaste skapelse och kunde berätta om Yrvinds nya vilda planer. Missa inte det! Annars var mässan lite sådär tycker jag. Som tidigare nämnts var det mycket kläder, mycket fiske och t.o.m för mycket bilar men alldeles för lite segelbåtar och segelbåtsprylar. /Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser