Gå till innehåll
söndag 16 februari 2025
davidlobster

Syns vi på Båtmässan?

Rekommendera Poster

Kan tyvärr inte besöka mässan i Gbg i år, hade varit kul att stämma träff davidlobster och toaen och spela skärgårdsmemory över ett glas lingondricka.

Men det blir båtmässan i Helsingfors (ett eldorado om man vill dregla över fina motorbåtar, bl.a. Pga närheten till den ryska marknaden) och självklart allt för sjön som är rena kiviks marknad för tillbehör.

drygt två månader till sjösättning nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är nog tjangsen/risken att träffa på mig betydligt större på Allt för sjön, fast då jag är folkskygg brukar jag alltid gå nån vardag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vore kul att tjöta lite mid dig där Toaen. Vi går den3/3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det hade varit trevligt att träffa er också.

Dess värre kommer jag nog till Stockholmstrakten den dan och går nog nån av dagarna Måndag till Torsdag. Vi har ju nästan en dagsresa var väg. Som gammal komunalarbetare sjunger jag ju långshamnhetens lov, antingen jg seglar eller kör bil.wink

Vill väl inte påstå att jag kan hälsa från Nisse Plan, men han såg i alla fall ut att ha hälsan när jag såg honom sist. Tog seglen av båten för nästan 14 dagar sen och noterade dragkjedjan på kapellet till storseglet hade lossnat. Tråden hade väl blivit skör. Så jag lämnade in kapellet till Nisse när jag körde förbi.

Brukar alltid fråga va de har för tidsplan när jag lämnar ett jobb till en hantverkare. Det var strax för frukost och Nisse tyckte jag kunde komma tillbaka och hämta kapellet om en timme.

Jag åkte vägen om ett dygn senare. Kapellt var klart och priset kan knappt ha täckt den tiden det tog att ta emot och lämna ut kapellet. Jag prutade inte. wink yes

Nu ligger isen innomskärs och jag kommer inte ut. En tänkt tur till Hållö i början av Februari blir nog inte av. Turen dit i början av Januari var nog säsongens sista och årets först.

Men vi får roa oss med båtmässor i stället. Dessvärre brukar ofta Göteborgsmässan frysa inne för min del pga en felplanering för nästan 40 år sen. Men jag får väl trösta mig med att noggrant koll över två av de tre hallarna på båtmässan i Stockholm. indecision

post-945-1394237384,3324_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nån som vet vilken tid det öppnar nu på fredag em?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får ringa in dig via någon utställare om du skall in på fredag, dem öppnar för allmänheten först på lördag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biljetter är löst som vanligt men nån påstod att dom öppnar 15. Så tidigt brukar det inte öppna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...