Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Lasse-L

Lurendrejare utnyttjar Blocket

Rekommendera Poster

Annonserade på blocket och fick omgående mail om återbetalning: se bild.

Lurendrejarna är på allerten.

Texten ligger som bild?

post-571-1394237383,194_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra att du varnar alla igenyes, detta är jättevanligt för tillfället enligt en säker källa på bedrägeriroteln. Det är en liten summa, snyggt mail och allt verkar så oskyldigt och reko att det är väldigt lätt att gå på detta om man inte tänker sig för, och det slutar oftast med ett ekande tomt konto.

Gå inte på sånt här, varken Blocket, Ebay, banken eller någon annan seriös sida gör på detta viset!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också råkat ut för detta ett par ggr. Som TS skriver, jag betalar också via telefonen. 

/Moltas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du inget vettigt att tillföra så gå tillbaka till din sandlåda.

post-571-1394237383,3296_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har råkat ut för något liknande i somras..Jag skulle sälja ett ekolod och vi använde oss av internetgirot på blocket.se .

Det ringde då en dag senare en person till min telefon och pratade som Dogge i Latin Kings. Han påstod sig ringa från internetgiro AB och ville ha mina kortuppgifter..Men vem fan ringer från ett seriöst företag och ber om mina kortuppgifter och pratar Alby gangster snack...

jävla fubbick...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästan samma som jag fick från Tradera senast idag. Bra att varna andra såklart men jag antar att dom flesta fattar att det inte är lämpligt att lämna ut sitt kortnummer eller koder på nätet.

Vänligen // Sigge

post-4587-1394237383,3551_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick för ett par dar sen ett mail från Blocket, att jag skulle få pengar tillbaka. 

Fast - jag kan inte komma ihåg att jag någonsin sålt nåt på blocket !? indecision

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...