burre_1 0 Postad 21 Januari , 2013 Hej!! Jag har en Örnvik med en Yhamaha 60hk tvåtakt. Jag har problem med powertrimmet, elmotorn fungerar men ibland kan jag ite köra upp/ner motorn. Felet kommer och går, ibland funkar det och ibland inte. Jag har märkt att det läcker lite hydraulolja, jag har kollat nivån men inte märkt någon skillnad i nivån. Kan det vara någon ventil som hänger sig ibland som gör att det inte funkar. Är det någon som har erfarenhet av detta problem. BT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 21 Januari , 2013 På Yamaha vet jag generellt att det åtminstone på nyare motorer finns ett skydd som ska förhindra att den suger luft när den går på höga varv. En kompis kan på sin Yamaha 50hk från -09, kanske -10, inte tillta mer till 2 grader från max nere den den går i 20 knop eller så när den varit helt nere. Däremot om den är lite upptiltad från början så kan han få upp motorn mycket, även vid höga varv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser