Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
martin_tre

Gummikudde 100drev

Rekommendera Poster

Jag håller på att plocka bort mitt 100drev. Har fått bort klämringen och alla bultar på skölden men det sitter en pryl kvar som jag inte får bort.

Nr 16 på sprängskissen på länken nedan. Ska vara någon gummikudde, men efter 40år så är gummit borta och kvar finns bara en rund skalle och en brick som sitter stenhårt.

Någon som har demonterat ett 100drev och vet hur jag får bort denna?

http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7736850-44-12890.aspx

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej..Det är en stödkudde som användes på motorer som hängde i akterspegeln.På senare modeller med främre motorfästen användes ej denna.Det är en ståltapp (järn) som är instucken i aluminiumgods.Som bäddat för korrision!Skall du  ha främre motorfästen i framdiden så behövs ej denna....Jag antar att du lyft ur motorn för den sitter INTE fast i gummikudden pos.16!  se www.volvopentashop.com  Du får gärna mejla mej...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Korrosion var rätt ord.

Men då vet jag hur den sitter fast och att den bara ska dras ut. (inte skruvas som jag kämpat med)

Motorn är urplockad. Det är bara den där stödkudden kvar som skölden hänger i. Dränkte den i rostlösare förut så får ge mig på ett nytt försök imorgon.

Tack för hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra...Lycka till..men du kan bara kapa bort den jäms med.Och satsa på en främre motorupphängning i sället.Då kan du använda mjukare gummin i skölden...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...