Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
steenwinkel34

sumlogg

Rekommendera Poster

Här är propellern borta och röret som wiren går i syns.

Närmast givardelen sitter den del som propellern gängas i. Till vänster om den är det en fiberbricka och till vänster om den är ett stopp. Endast de två bitarna till höger är lösa, resten sitter fast i plasten. Wireänden kommer ut längst till vänster.

post-5151-1394237383,9226_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stort tack för hjälpen!

5-56 i genomföringen inifrån och i bakkant av prpellern, knackade försiktigt i bakkant och sen drog jag hårt! Nu är wiren ute och jag ser en viss utmaning i att lösa en liknande profil men nu har jag åtminstone något att jobba emot.

 

Tack för bilderna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak!

Var har din kabel gått av? Jag vet att medlemmen Gelis här på MG framgånsrikt skarvat sin kabel.

Höljet har ju rejält mycket större innerdiameter än wirens ytterdiameter så ett plaströr limmat över brottet fungerar. Det gäller nog dock att brottet inte är precis i en böj.

Mvh

Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha, det hade faktiskt varit ett alternativ tills för 17-18min sen.

Wiren gav med sig och fransade upp sig ca 10 cm före fyrkantsprofilen när jag drog loss den.

Brottet från början satt snyggt och prydligt på en raka men fler brott hade troligen varit att vänta..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är det nog bäst att byta hela så du vet att den är juste!

Wire med samma diameter borde inte vara så svårt att få tag på, viktigt dock att den är rostfri givetvis. Sen är frågan hur du ska få till ändarna. Den nere vid propellern borde väl vara pressad till fyrkantform om jag minns rätt...kanske går det att smida den fyrkantig...?

Hur den ser ut i mätaränden har jag inte så bra minne av men jag har för mig att man skulle sätta dit något när man kapat den i rätt längd.

Återkom gärna med rapporter om hur du får till din nya wire!

Mvh

Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...