dennis_rs 0 Postad 20 Januari , 2013 Hej, I våras renoverade jag mitt drev (alpha one). I renoveringen innefattades ny färg på drevet. Jag använda mercruisers, quicksilver orginalfärg, svart samt quicksilvers grundfärg. Resultatet vart riktigt bra. Det såg dock inte lika fint ut när jag tog upp båten i höstas. Drevet var då väldigt knottrigt och inte slätt och fint som det var på våren. Någon av er som har erfarenhet från något liknande. Kan jag ha gjort något fel..!? Vänliga hälsningar Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 20 Januari , 2013 Knottret tror jag inte har med färgen att gjöra. Kan det va oxidation? Eller helt enkelt ett beväxt drev:) Någon bild på fenomenet vore nog bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dennis_rs 0 Postad 20 Januari , 2013 Hej!! Det är liksom som hårt, tätt knotter. Nästan som ett grov kornigt sandpapper. Men det kanske är någon typ av beväxtning. Båten har legat i vättern. Jag ska fixa bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser