andersorvar 0 Postad 20 Januari , 2013 Funderar på ny båt till sommaren. Har en örnvik 500 commander idag. Mycket trevlig båt på många sätt men jag behöver nu en något större båt helst DC typ. Har tittat på utter 5500 som verkar trevlig samt har ett hyfsat bra pris. Vi är 4 i familjen. Någon som har erfarenhet av utter 5500 alternativt andra föslag till trevliga DC. båtar i denna storleken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 20 Januari , 2013 Hej om jag var dig så gick jag upp en meter typ till en dc 21 a el liknande, vi är också fyra och har haft en 5,50 båt, bytte i höstas och märkte en milsvid skillnad, lättare stuva, och att röra sig i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersorvar 0 Postad 20 Januari , 2013 Ja du har säkert rätt men jag har problem att få in större båt på nuvarande brygga. Har inga andra båtplats alternativ heller.. 6 m båt är max. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 20 Januari , 2013 Ja förstår dig då, då är det bara att anpassa sig till de förutsättningarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser