Peter_G 1 Postad 16 Januari , 2013 Hej på er. Vi ska till Frèjus (ligger sydväst om Cannes) till sommaren och funderar på att hyra en rib eller liknande (5-6m) båt någon dag, kan ni hjälpa mig med tips på uthyrare eller var jag hittar dessa. Jag har befälshavare kl VIII bevis. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 17 Januari , 2013 Kolla i småbåtshamnen i St Raphael som ligger granne med Frejus och nära järnvägsstationen. . Kanske du kan hitta något på nätet med därifrån? http://www.locationdebateaux.com/template.asp?page=liste&idtype=2&longueur=1&nb_cabine=1&idVille=84870 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 19 Januari , 2013 Klockrent. Tackar och bockar. Jag har surfat runt och hittat lite. Ska kolla vidare. Tack Igen. /P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 20 Januari , 2013 Turistbyrån i St Raphael ligger vid hamnen. I hamnen låg en mindre daycruiserbåt som var döpt till . Finns det nån rättvisa. När du ändå är i krokarna så åk gärna till Antibes och titta på Yachterna vid miljardärernas kaj. Imponerande! Vissa hade porttelefoner vid kajen och det kom tankbilar för att fylla på bränsle. Något hade helikopter på taket. Eller åk till St Tropez och kolla hamnen där Yachtägarna visar upp att de har betjäning som häller upp vin åt dem, vilket är något de flesta dödliga får klara av själva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 22 Januari , 2013 Vi var i Nice 2007 och åkte ner till Cannes och upp till Monte Carlo då, vi tog även en tur till Antibles. Vi tror att vi såg Sven-Göran Eriksson (fotboll) sitta och läsa tidningen på akterdäck på en gode stor båt. Vilka skepp det finns om det finns pengar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser