Taihamn 0 Postad 16 Januari , 2013 Har kommit till insikt med att det kan vara klokt att installera peke och akterspel på min targa 40. Någon som har tips på andra pekar än båtsystems? De är så in i h dyra tycker jag. Jag har sett andra båtar där peken är infäst i hållaren för ankaret i fram. Någon sådan lösning skulle jag också gärna ha. Eller finns det någon som har en peke till salu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
45perarne 0 Postad 16 Januari , 2013 Kolla på polarprodukter.Dom importerar från kina!Se även Byggplast-katalogen.Ankarspel är ju ett stort utbud..Typ? Lina,band eller kätting? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 16 Januari , 2013 För dyrt att köpa ett peke för några tusen men glassa runt i en båt för närmare 2 mille? Vojne vojne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Taihamn 0 Postad 16 Januari , 2013 Nu var det så att jag eftersökte ett peke som Kunde fästas i ankarhållaren, båtsystems pekar måste väl bultas i skrovkroppen? Sen när det gäller priset så tycker jag (och förmodligen många andra) att det är överpris på pekaystemen som finns på marknaden, förmodligen pga att det inte finns tillräckligt stor konkurrens för aktörerna. Sen vad jag har för båt spelar väl ingen roll i sammanhanget!? Jag betalar gärna för produkter jag anser är värda pengen, men just en konstruktion som en peke tycker jag borde gå att hitta billigare än vad båtsystem erbjuder. Eller anser du att desto dyrare båt man äger desto mer ska man skita i övriga utgifter? Ska kolla in sidan med kinaimport, tack för tipset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 16 Januari , 2013 Alla prioriterar vi olika, jag tillverkar mina peken själv. Blev bara lite förvånad när du har en såpass dyr båt och ifrågasätter ett sketet peke för några tusen. Menmen...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Taihamn 0 Postad 16 Januari , 2013 Jag hittade inte någon sida som hette polarprodukter som sålde ankarspel, har du länk? Gällande ankarspelet såhar jag inte bestämt, men funderar på lina+kätting samt ett delta alt bruce ankare på 20 kg. Är rätt dålig på spel och ankare så någon med mer kött på benen får gärna komma med tips på vad de tror skulle vara en bra kombo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Taihamn 0 Postad 16 Januari , 2013 Jag hittade inte någon sida som hette polarprodukter som sålde ankarspel, har du länk? Gällande ankarspelet såhar jag inte bestämt, men funderar på lina+kätting samt ett delta alt bruce ankare på 20 kg. Är rätt dålig på spel och ankare så någon med mer kött på benen får gärna komma med tips på vad de tror skulle vara en bra kombo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Taihamn 0 Postad 16 Januari , 2013 Visst gör vi det, och har jag möjlighet att spara ett par tusenlappar genom att hitta en billigare peke som dessutom har den infästnign jag önskar så tar jag hellre de pengarna och lägger på diesel i sommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 16 Januari , 2013 Finns nog inga pekar som man inte fäster i själva båten. Har aldrig sett någon iaf Jag kommer få in prisvärda pekar i slutet av feb. Maila mig på info@rilles.nu så kan du få mer info och bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser