Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
pirogert

Bianca 27 i Stockholm??

Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag har en gammal Bianca 27. Hon är fin men behöver en del renoveringar, småarbeten. F.n är hon kvar uppe i Norrland, men skall seglas ned till sommaren. Jag åkte från den tillfälliga uppläggningsplatsen utan att ta mått på sittbrunn, luckor etc.

Har tänkt fixa lite med nya bågar till kapellet, renovering av duken samt fixa nya luckor på ngra ställen. Finns det någon som har, eller känner någon snäll person med en Bianca 27 i närheten av Stockholm, som kan tänka sig att jag kommer och tar lite mått under vårkanten eller när det kan passa?

Vill helst inte ta mig dit båten är nu, det är en bit att åka.

//p

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kanske skulle lagt den under Bygg & renoveringar så den passar in bättre.

Ps. Välkommen till Maringuiden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ägde och seglade en Bianca 27 i ca 20 år, Byggde den från ett tomt skrov. Dessvärre kommer jag inte ihåg måtten. trots att det bara är ca 40 år sen.wink

Kryssarklubbens matrikel upptar ju en hel del båtar. Dessvärre har jag inte tillgång till min just nu.

http://www.bianca27.net/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Bianca 27, men den ligger inte nära Stockholm. Jag kan ta måtten till dig om du beskriver vad som skall mätas.

Vad gäller kapellet och bågarna, så finns det risk att det skiljer från båt till båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...