ahidman 0 Postad 2 Februari , 2005 Jag funderar på att bygga en mindre bobåt på pontoner. Någon som vet något företag som säljer pontoner / plattformar / byggsatser för bobåtar MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anemos Postad 2 Februari , 2005 Hejsan ! Som gammal segelbåts ägare, funderar jag själv på samma sak. Att sälga segelbåten och bygga en sommarstuga på pontoner. Med bastu och allt. Se där en 10gånger4meter. I storlek. Mann kann ankra upp i fina vikar, och kunna byta grannar, när som hellst. Det år ju båt. Och inte betala sommarstuge skatt Hi Man hittar en hel del om ämnet om mann söker som pontoons eller pontoonboats exempelvis på Google. Mann hittar många idér. Terve !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 2 Februari , 2005 Kolla här..... http://www.blocket.se/view/3989557.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&city=0 http://www.blocket.se/view/4256904.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&city=0 Lycka till :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anemos Postad 2 Februari , 2005 Det var häftiga saker! Den förta sejten var ju inte en potonbåt. Ja av PVC-rör kann man nog bygga pontonerna till en pontonbåt !! Gamla oljetunnur håller nog inte så länge, men däremot plasttunnor, kanske ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Thomas Postad 23 Februari , 2005 Hej! Varför sälja segelbåten. Den duger utmärkt att bo ombord på. Har bott ombord på min 33 ft året runt i 15 år nu. Mvh thomasyouyou@yahoo.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
osueco 0 Postad 23 Februari , 2005 Thomas, kan du inte skriva mer om hur det är att bo på segelbåt. Jag har själv funderat på detta, men vet inte hur det är att bo vintertid, hur det är med el, isolering. Vad som kan vara lämplig segelbåt att bo i. Vissa måste vara mer lämpade än andra. Berätta gärna mer. /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
suzz 1 Postad 24 Februari , 2005 Hej Anders! Här kommer lite hjälp på vägen, gå in i vårt Branschregister eller på Marina länkar här på maringuiden.se. Sök i fritexten ex brygga, ponton, flytponton osv så får du säkert några träffar, sedan kan du gå direkt till deras egna hemsidor för ytterligare info. Lycka till! MVH suzz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Julius Larsson Postad 2 Augusti , 2005 Tjenna ! Jag har kusiner som nyss har färdigställt en husbåt! Och en kompis som har byggt 2 st!! Dem är mycket fina. Som sommarstugor på vattnet !! De har köpt pontoner och byggt trä deck över osså huset innan fö en träsarg i mitten ! Lycka till me bygget fråga gärna mer!! MVH JULIUS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst julius Postad 3 Augusti , 2005 NI kan kolla i dagens lidköpingstidningen = nr:92 där finns bilder och text MVH JULIUS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svamp-bob 0 Postad 27 Augusti , 2006 Kolla in www.bobat.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 28 Augusti , 2006 Här kan du köpa pontoner http://www.johnson-marin.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 28 Augusti , 2006 Vad är mindre bobåt?? Storlek?? tänker du om lite och vill ha pråm så finns en större model av min liggande här i skogen, och med ett sånt snabbt skov så går det bra att åka vattenskidor mm och du då slår du mig i fulhet /ratboats. obs de går fortare än 20 knop Kaddaffis med dubbla 100hk topade nog 40-50 knop. en riktigt billig ligger på blocket bara att såga sönder och förlänga och bredda. uppgifter hämtade på nätet: Redan när Kurt ställde i ordning den första utställningshallen i Tenhult, visade han upp en liten specialvagn. Underdelen var en transportkärra, överdelen kunde användas som båt och ett tält som kunde resas på underdelen. Kombinationen båt/husvagn fortsatte att fascinera Kurt, och som avkoppling till husvagnskonstruerandet och -bygggandet arbetade han på att hitta en elegant lösning. På våren 1968 kunde han så presentera Husvagnsbåten. Den eleganta skapelsen väckte stort uppseende, och den PRsinnade Kurt såg till att den hamnade i åtskilliga tidningar. På Nordiska Husvagnsmässan på Elmia 1985 var det dags för nästa marina projekt från Kabe. Då stal man hela showen med sin Seacamp - en trailerbar husbåt i aluminium som med en 60 hästars utombordsmotor och trailer skulle kosta under 150 000 kronor. Båten, som var en ren prototyp, kunde komma upp i en fart på 20 knop, och fyra personer skulle kunna bo bekvämt ombord. Konstruktionen påstods ha god sjövärdighet, trots att man bara hunnit med en kortare provtur i Tenhultasjön. Men senare provkörningar på Vättern - med vattenskidåkare efter - bekräftade att så var fallet. kolla även usa sidorna för husbåtar mycket kul ideer: http://dir.groups.yahoo.com/dir/Recreation___Sports/Outdoors/Boating/Houseboating Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
annjock 0 Postad 3 September , 2006 hejsan!!! läste att du funderar på att bygga en bobåt.Har byggt en bobåt som jag är mycket nöjd med. Men då jag nu skaffat hus så ska jag sälja min båt.Den är byggd och klar under 2006.Planerar att bygga fler i framtiden. Den finns till salu på blocket,du kan kika under husbåt dalarna. Skickar dig gärna bilder och ger dig tips även om du inte vill köpa båten.Tycker det är kul med fler som har samma intresse som jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HogoMarine 0 Postad 7 Januari , 2008 Hej Anders ! Du är välkommen att kontakt oss på Hogomarin för ett kostnadsförslag. Läs gärna mer om oss på www.hogomarin.se Mvh /Kristoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser