kjn68 0 Postad 15 Januari , 2013 min smiler 500 med mariner 90 vobblar nått jävulskt i farter över 45 knop ! nån som har nått tips hur man fixar detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 15 Januari , 2013 Trimplan kanske? Eller kanske de här hos Seasea? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 15 Januari , 2013 Kan har många orsaker. Hur mycket har du hissat motor? Vad har du för styrning? hur ser botten ut? mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjn68 0 Postad 17 Januari , 2013 kan inte så mycket men har en bild här funderar på rails eller nån fena ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 17 Januari , 2013 Kolla styrningen och sånt först,är det glapp då är det fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 17 Januari , 2013 Tycker det ser ut som om motorn sitter för högt upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjn68 0 Postad 17 Januari , 2013 Den är faktiskt lite glapp i riggen synd bara att det är en meter snö nu men ska kollastyningen o glappet innan jag gör något mer.Hur stor motor kan man hänga på denna båt? vet av en 150 johnson blir den för stor eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 17 Januari , 2013 Det enda som spelar roll är kraften och vikten hos motorn. Du kan komma att behöva plasta om akterspegeln, tror inte den kommer att klarå kraftenäannars. Vet du om viktskillnaden är stor mellan motorerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 21 Januari , 2013 skulle nog säga fö lågt, om han har problem med vobbel.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 22 Januari , 2013 förlåg tycker jag med. Det spelar ingen roll om det är glapp överallt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjn68 0 Postad 28 Juli , 2014 min smiler 500 med mariner 90 vobblar nått jävulskt i farter över 45 knop ! nån som har nått tips hur man fixar detta? bytte motor till Suzuki dt-200 och ett par smarttabs trimplan nu går den kanon bra till 55knop " måste byta prop för att köra fortare" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser