o0kungen0o 0 Postad 14 Januari , 2013 Min spridarpump har delvis pajat i sommar för mig. Ringde runt och hitta en pump för 1500:- testad och klar hos http://www.davidsmekaniska.se/ och han garanterar att den fungerar och är testad. är det nån som har handlat av han eller är det för biligt för en spridarpumt ? Ska man köpa den av han för 1500:- eller ska man köpa en beg av nån anan för 10 000:- ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 14 Januari , 2013 Jag har handlat hos davids, det är lika mycket verkstaf som skrothall. Butik är det nog mer för att han måste få in pengar.... Han har nog testat den om han säger det, när jag har varit där så är det alltid någon motor som testas. Tänkte handla snart igen, tips - det är lätt att pruta där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
o0kungen0o 0 Postad 14 Januari , 2013 ok. låtter bra. ska köpa en spridarpump av han. ska bara få kläm på hur man tar av pumpen och sätter dit den nya så allt blir rätt och att den går bra efter. det är en md 32 volvo penta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 14 Januari , 2013 Fast du kanske får andra garantier av andra? Men för 1500 skulle även jag chansa.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
o0kungen0o 0 Postad 15 Januari , 2013 ok. är det nån som vet var man kan hitta hur man kan låsa pumpen så den hamnar rätt i när den ska monteras dit igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
45perarne 0 Postad 16 Januari , 2013 Demontering o montering av inspr.pump VPMD32.Tag bort impellerpumpen så ser du drevet. Ställ motorn i rätt läge med fråmre kolven i tändläge.På inspr.pumpens sida finns en plåt med 2 skruvar.tag bort den.Därinne finns ett runt hål.Vrider du på motorn så så kommer det fram ett streck på hjulet dår innanför.När strecket är mitt i hålet tar du bort pumpen.Sedan monterar du den nya i samma läge.Vill du veta mer så sänd ett mejl....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 16 Januari , 2013 Är du helt hundra på att det är främre cylinder som är ettan? Det är ju en fransk maskin trots den gröna färgen. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 16 Januari , 2013 Hej. Det har ingen betydelse vilken numrering cylindrarna har. Om du gör som Per-Arne skriver så fungerar det. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
o0kungen0o 0 Postad 17 Januari , 2013 Vilka skruvar lossar man inanför inpeller huset? dom 4 plus en till drevet? Man låter drevet sitta kvar i motorn eller ? Tack för bra svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser