Raceboat 9 Postad 2 Februari , 2005 Hej! Jag undrar om det är någon som har åsikter om en Marieholm Sea cat? Starka, svaga punkter? Något speciellt man ska se upp med vid köp? Både generellt och med den här både i synnerhet. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst clarre Postad 2 Februari , 2005 Hej jag har haft en sån. det är en bra och billig båt 10-16tusen skulle jag tippa på. Fullt duglig för segling inomskärs. Mina problem: tappade rodret i kalmarsund roderbladet gick av. Urblåsta segel, mkt gelcoat sprickor (det är en rätt klen konstruktion i grunden), mögel i madrasserade väggar i ruff. Se till att få med en spinnaker så du kan få fart på båten i svag vind, det hade jag problem med. En utombordare på minst 4hk är också ett måste ta kontakt med en värderingsman eller en kunnig bekant som kan hjälpa dej. lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_Mannstrom 0 Postad 2 Februari , 2005 SeaCat är en ganska vanlig sjöscoutbåt. Prova om du kan komma i kontakt med någon sjöscoutkår för att få deras erfarenheter. Jag vet att Sollentuna Södra Scoutkår har ett antal SeaCats. Ligger i Sollentuna utanför Stockholm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser