HighlanderNR1 1 Postad 3 Januari , 2014 Kommer kustvakten på dig här i norge med å ta hummer utom sesong så blir det böter å dom är dryga !! 10000 Nok/ hummer ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 4 Januari , 2014 Fattar jag fel på norskan, eller är det förbud på att ha tinor ute på söndagar vissa sträckor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskardavid 0 Postad 4 Januari , 2014 Jag TROR (observera tror) att han menar att man inte direkt kommer lindrigt undan om man fiskar då det ej är säsong, och det kom troligtvis upp eftersom det skrevs i tråden att många råkar nog få med sig en ocv annan hummer under sommarens krabbfiske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 4 Januari , 2014 Nej, tänkte på detta: http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/hummerfiske Helligdagsfredning: I hummerfiskeperioden fra 1. oktober til 31. desember er det forbudt å sette eller trekke teiner på kyststrekningen Vest-Agder til grensen mot Sverige i tidsrommet fra og med lørdag klokken 24.00 til og med søndag klokken 24.00 (jf. utøvelsesforskriften § 35 (2)). Fast när jag läser det igen, så verkar det som att man inte får dra och sätta på söndagar? Den regeln hade jag också gillat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HighlanderNR1 1 Postad 4 Januari , 2014 Man får int dra tinor på sändagar söder om 62 breddgraden ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HighlanderNR1 1 Postad 4 Januari , 2014 Krabba får man fiska hela året om man vil men då måste flycköppningen vara 80mm! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser