Gå till innehåll
tisdag 19 november 2024
Mathias78

Cobra/Johnson/Evinrude underhus är det samma?????

Rekommendera Poster

Är jag super lurad eller?

Det är så här att efter mycket om ich men så bestämde jag att jag skulle renovera mitt Omc Cobra drev.

Men nu när jag har börjat så har jag upptäckt att underhuset måste vara ett Johnson/Evinrude av någon sort.

Är det samma som cobra eller är det bara att gråta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De är inte samma som till evinrude å johnson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som får mig att tro att det är fel underdel är att det sitter 2st låsningar som håller en rund plåt med gängor som man skruvar fast lager hållaren i. Någon som har några ider?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som får mig att tro att det är fel underdel är att det sitter 2st låsningar som håller en rund plåt med gängor som man skruvar fast lager hållaren i. Någon som har några ider?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet löst eller det var inget problem, dålig koll bara :)

Under huset jag har är äldre än dom på Drev.se visar sprängskisser på.

Här kommer ett Google översatt ut klipp från www.Sterndrive.info

GLM Marine eftermarknaden lägre växelhusets ritning visar interna 4-1/4 komponenter tums nav och deras placering.

År 1991 någon enhet har ny design med en starkare propelleraxel 1-1/4 tum i diameter. Denna axel GLM Marine artikelnummer 22417 kräver en tryckbricka mellan axelansatsen och backväxeln. Lagret bärare ändrades också med 2 Håll ned flikar och två 5/16 tums bultar. Denna typ av lager bärare fungerar bara för åren 1991 och nyare höljen med skåror för att hålla nere flikar.

Vid tidpunkten för tryckning har vi bara använt original OMC bärande bärare år 1986 till 1990 med fyra 1/4 tum NF bultar mönster som kräver hållarplatta och två interna ringar hållare.

Läsa på lite bättre innan jag gråter nästa gång :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...