Scand_7100 1 Postad 10 Januari , 2013 Hej, Känns som att det saknas en detalj här, eller hur? Skall det vara en s.k. vasskärare mellan propellrarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scand_7100 1 Postad 10 Januari , 2013 En till bild... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 10 Januari , 2013 Hej. Tidigare fanns en plåtring som skulle skära av nylonlinor som ev kunde komma in och annars skada tätningarna. På senare tid har den tagits bort och ersatts med en distansring. den måste finnas för att inte propellrarna ska gå mot varann, och saknas den främre ringen, går den propellern mot lagerhuset och förstör detta. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 10 Januari , 2013 Den här kanske kan vara till hjälp: www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7743310-44-17101.aspx Särskilt tänker jag på pos. 43. Mvh Fred EDIT: Länkstrul som vanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scand_7100 1 Postad 11 Januari , 2013 Tack för svaren, jag kollar upp detta! Förhoppningsvis hittar jag linavskärare eller distanser som passar! Mvh Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser