MrJazze 1 Postad 31 December , 2012 Hej! Jag är ny på forumet och rätt ny på båtar över lag. Jag har i dag en väldigt liten motorbåt för fiske i insjö men vill till 2013 skaffa mig något som är lämpligt att använda i de större vattnen. Jag bor mellan Hjälmaren och Mälaren och kommer att ta mig till Vänern i mellanåt också så vill ha en båt som är värdig dessa vatten, behöver inte ge mig ut i kuling men vill ha en trygg båt så jag kan ta mig hem om det (blåser upp) Jag vill ha en alubåt eftersom jag kommer traila mkt, vad tror ni om båtar som tex buster LX och silver wolf BR? Allmän info mottages mer än gärna! Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 1 Januari , 2013 En båt på cirka fem meter är nog lämpligt. Framför allt tycker jag du ska kolla efter en med bra motor och trailer om du ska köpa begagnat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrJazze 1 Postad 1 Januari , 2013 Tyvärr så finns det ju inte så mkt begagnat! Båda båtarna får ha Max 60 hk och på bustern som väger 413kg känns det ok men på silver som väger 107 kg mer 520 kg käns det i underkant? Inte ens buster x som får ha 80 hk väger så mkt.. Den stora nackdelen är väl att buster har Yamaha, iof en fin motor men med bara 3 års garanti mot silver/Honda med 5 år! Dessutom går buster lx på en eu trailer vilket inte kommer gå med silver BR. Kan tyckas att valet är ganska enkelt när jag lägger fram mina argument men silver wolf känns på nå vis som en tryggare båt bl.a. Met något högre fribord. Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrJazze 1 Postad 2 Januari , 2013 Någon med erfarenhet av båtarna? Föresten så är väl buster l och lx av samma skrovtyp? Har hört att buster l har en benägenhet att vilja dyka i lite grövre sjö, är det något som bara gällde den förra generationen och inte de skrov som kom 2010? Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 2 Januari , 2013 http://www.hape-metalworks.com/pdf/Twister_550.pdf Den här båten slår både Buster och Silver angående köregenskaper,pris och kvalitet. båten anpassas enligt önskemål. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Poppe 9 Postad 2 Januari , 2013 Öh nej! Detta är riktigt dåliga båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 2 Januari , 2013 Tror inte att du har provat den nån gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser