Gå till innehåll
onsdag 09 april 2025
2013

Gott Nytt År snart är det 2013

Rekommendera Poster

Gott Nytt År på er.devil

Snart är 2012 slut och 2013 tar vid.

Hoppas några har valt firandet på en båt någonstans. Själv blir det hemma i huset med goda vänner.

Inga dåliga nyårslöften mer än vanligt.

Eller har ni planer på att sluta röka?

Kröka mindre eller mer?

eller vara lite mer sociala med goda vänner?

Ni med några kilo för mycket, gå inte på vanliga köret med Viktväktarna med start nästa vecka eller något annat som inte funkar mer än några veckors svält.

Och för guds skull, ge er inte in i löften att renovera båten 2013 för då kommer ni nog aldrig ut på sjön den sommaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gott nytt!!

mitt nyårslöfte kommer att va att göra båten mer och mer färdig. oklart hur mycket wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gott Nytt Själv D ! Har under mina 51 år aldrig avgivit ett nyårslöften, förutan i år, då jag efter fyrtio år kommer att göra ett försök att leva utan nikotin, 1972 började jag snusa och när mamma hade det knapert så köpte morfar en stock snus då och då, på den tiden var det inga som visste eller pratade om några skaderisker av tobak, kommer ihåg när mor och far hade bjudning hemma då ställdes det fram en burk, eller en kamel där det kom ut en cigg ur röven när man drog i svansen, har nu varit rökfri i 18 år och hoppas kunna bli snusfri nu...fan trot, 5,5 timma kvar :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gott nytt år Gedda och alla andra.

Hösten 2009 bestämde jag mig för att inte börja på några andra nya projekt, utan göra färdigt de jag redan börjt på.

Sen dess har jag haft samma tanke varje höst. Konstigt nog så kommer det alltid lite småprojekt och tränger sig emellan, som tex motorbytet i vintras med en viss ombyggnad av dinetten i däckssalongen.

Denna vinter är det samma tanke som gäller. Inga nya prjojekt, utan göra färdiga de redan påbörjade.

Fast jag skall kanske köpa ett par skapliga madrasser och skära till så att de passar i akterruffen, utifall jag får lurat med mig nån seglarkompis nån vecka eller två i sommar. De gamla är olidligt dåliga så det är ett måste. Annars jag har ju bestmänt mig för att inte börja på några nya projekt, så nån ombyggnd av akterruffen i övrigt blir det absolut inte. blush

Sen hade det ju inte varit dumt att dra lite gångvärme från den nya sötvattenkylda motorn. om det blir några vinter och tidiga vårturer.

Sen va ju det därmed automatisk backspolning av sjövattenfiltret för att det inte skall sätta igen sigmed issörja.

Men absolut inga andra nya projekt, om inte .............. wink Bara göra färdigt de redan påbörjade. Men som bekant så lovar Orsa kompani inget bestämt.

Gott nytt år i varje fall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gott nytt på er allihopa. Vårt nyårslöfte blir en ny forumplattform inom kort...

Hälsar

admin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte ett enda löfte detta nyår 2013.känns sköntcool men om tid lust och ork finns så ska jag kanske fixa lite el i båten innan sjösättning,men inget måste allt fungerar endå,men det finns att önska, Och önskade jorde jag men Tomte jäveln kom tomhent  denna gången oxåcrying Men julgröt och sup skan ha. Ja Ja det blir bra endå  eller hur? Sitter och funderar på en kort lång tur Från Höga kusten till Nordlandskysten i Norge (Mellan Rörvik och Brönöysund,Terråk heter tätorten. Ses på havet  utan löften och måstenyes

post-5456-1394237367,2195_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...