Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
bar190

Solblekt och Acapella

Rekommendera Poster

Situationen är bekant antar jag... Kapellet är solblekt men i övrigt i fint skick. Jag har tidigare provat att förga ett gammalt kapell med Acapella, men resultatet blev inget vidare. Jag penslade på och penselspåren syns tydligt och färgen blev flammig. Även firman som tvättar och impregnerar mitt kapell avråder och säger att det aldrig blir bra. Jag undrar därför om det är någon här på forumet som verkligen har lyckats med acapella och fått ett PERFEKT resultat. Finns det några knep? Jag har funderat på om man skulle tunna ut acapellan ordentligt och bada kapellet i blandningen istället för att pensla.... Vad sägs? Eller finns det någon firma som tar sig an jobbet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare bar190! Körde Acapella på mitt kapell på min gamla Flipper. Funkade faktiskt jäkligt bra. Men det kanske berodde på att det var frugan som målade.Men det kapellet var inte så jättesolblekt i och för sig. Albin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Där ser man, kan det verkligen bara vara jag som misslyckats grovt med Acapella.. hmm att kapellmakaren avråder kan man ju förstå, han vill ju gärna sy upp ett nytt. Vore kul att höra fler åsikter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej då det är nog inte bara du som misslyckas. Jag sa aldrig att det blev ett perfekt resultat men med tanke på hur det kapellet såg ut innan jag tvättade det och målade det så blev det en väldigt skillnad. Däremot var det ett jädra arbete att göra som jag aldrig ska göra igen. Då köper jag nog hellre ett nytt kapell. Om det inte finns någon som gör detta åt mig med ett perfekt resultat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej bar190! Du kan ju alltid kontakta en kapellmakare och ställa frågan lite försynt hur du bör gå till väga. Men ett tips är att du då ringer en av de allra strösta på marknaden. Ett sådant företag som alltid har kunder, för de små måste ta allt de får och då är pålitligheten mindre i deras svar. De vill ju sälja! En stor firma har råd att bjussa på svaret! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...