Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
sunimod

Vad kom tomten med till dig

Rekommendera Poster

Nå vad fick ni för kul av tomten, något spännande till båten?

Själv fick jag sådanna här (givetvis högt upp på önskelistan)

Måste röja massa snö framför kontainern men sedan blir det skruva en del.

post-10014262-1394237358,0454_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nya flytvästar till barnen,    

och nödraketer (som jag hoppas aldrig behöve användas) till far: Mor fick en flaska whiskey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För första gången på massor av år hade vi inte köpt någon julklapp till båten. Men mormor köpte en pläd till henne och vi firade julafton med glögg och pepparkaka i ruffen inan vi åkte hem och tog itu med släkten. Det blir säker någon vårpresent men vi är liksom lite färdiköpta nu och inget är utslitet ännu.

Men vem vet, en code zero är jag väldigt sugen på

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya fallavlastare och en ny kikare.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Barnen klara sig bra. Du skjuter förtvivlat nödraketer och din fru dricker whiskey för att slippa uppleva eländet - om utifall att.

Min båt har inte varit tillräckligt snäll i år, så den fick ingenting.

Dvs handlade ingen ting på Hjertmans hjulrea - det var nog första året på länge.

Det får räcka med den nya trecylindrig dieselmotorn som installerdes i Februari.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte prova en sån här i år.

Min fru fick denna av jultomten

Blev hon glad?

Njaä..!  Mest nöjd var nog tomten .)

post-10019272-1394237365,5427_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Unge fär så där. ;) det gäller att alla får en liten gåva så att de känner sig laddade för nya äventyr på de sjuhaven. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan nog behövas att ni är förberedda för det värsta och då menar jag inte att det skall hända nåt med er familj eller båten.

Det finns en liten tanke att jag kanske skall våldgästa i Vänern nästa sommar, och om detta det värst skulle inträffa bör ju alla Vänerseglare vara beredda.

En liten tröst i denna bedrövelse är kanske att det inte alltid blir som man tänker.

En sommar på 1990-talet funderade vi på att gå kanalen och lägga båten i Västervik. Hade talat med en marina därstädes. Sen tänkte jag segla hem båten själv via Gotland och runt Skåne under Augusti. 

Det hände nåt på jobbet, så jag kunde inte få den semester som jag spetsat på, så jag hamnade i Stavanger i stället på min sensommarseglats. smiley

Det är fören och peket på min havsfidra till höger i bild.

post-945-1394237366,1183_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En order på en Sunseeker Predator 60, betald och klar;).

Nä det blev inga båtprylar alls i julklapp i år. Båten får sina nya prylar till våren ist.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En mer än fullpackad grabbag. Med handdriven avsaltare/watermaker, 63 port torr o färdig mat, vätskeersättningspulver, krokar o metrev, värmefilt, dynamo o solcellsdriven ficklampa, kåsor, solkräm SF 50+, mm mm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Toaen, Vänern är ett gott val för en båttur. Och det där med ändrade färplaner är lite av tjusningen med båtliv. VI had tänk ta båten till Örebro förra sommaren, men ett i hållande  busväder i Svealand gjorde att vi stannade i det soliga Skåne.  Till sommaren så planerar jag att fara till Djurö eller till Dalsland och dess kanal eller så blir det något helt annat... vi får se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på alla lådor som ligger i garaget och väntar på att bli inmonterade så är dt inte lätt att hitta något - men en en snygg klocka och barometer i gjuten mässig fanns på listan och tomten kom smiley

/ Tomas B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...