earendel 4 Postad 22 December , 2012 Hej, Jag har tänkt att byta min b21 motor (AQ120B) mot en B23 motor. Vet någon om all kring utrustning passar etc? Tack för hjälpen Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ogio 1 Postad 22 December , 2012 Dom ska i stort sätt va identiska, annan cylinderdiameter och stakar tror jag bara skiljer dom åt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 30 December , 2012 Tack för det. Jag antar jag kan montera min enkel förgasare på den och den skulle fungera bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wetallt 3 Postad 31 December , 2012 Kolla bara så inte B23an går för magert med 21ans förgasarbestyckning, trots allt lite större cyl.volym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 1 Januari , 2013 OK, skall skruva upp bränsle mängd då. Tror du att B23 skall gå bra med denna enkla förgasare? Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
45perarne 0 Postad 17 Januari , 2013 Det skiljer mest på värmeväxlarsidan.Antar att du har en AQ 140 eller AQ 120B.Senare motorer som är baserade på B23 blocket heter ex.vis AQ 131 eller AQ 145B och AQ151.Det är också olika anslutningar på cirkulationspumparna.Du kan jämföra modellerna på: www.volvopentashop.com Vissa senare motorer är baserade på B25 blocket.Så kolla nogainnan du sätteri gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser