Lasse-L 341 Postad 10 December , 2012 Nja. i det gänget platsar inte jag. :-( http://quiz.svd.se/default.aspx?sTid=1704 Resultat: 7 rätt av 12 Fråga 1 av :12 Vad är skillnaden på diadem och tiara och vem får bära vad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 December , 2012 Vett och ettikett enligt det gamla aristokratiska tänket är inget för mig. Att jag inte har en aning om var jag lägger servetten kan bero på att jag sällan använder en dylik. Enda likheten med Fredrik Rainfeldt är nog att jag gladeligen skulle slicka av glassen på tummen om jag råkade få glass därstädes. Skulle definitivt inte klara en Nobellmiddag. Jag skulle va klar innan de andra hunnit upptäcka att de fått mat på sina tallrikar. Ne, då är det allt bättre med en sprallfärsk stekt småmakrill i en halvsunkig motorseglare nånstans på Bohuskusten en sommardag Av rena turen ligger jag ungefär i samma division som Lasse_L beträffande kunskapen om detta jippo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 December , 2012 Jag platsar inte heller, fast jag fick ett rätt mer än TS, å andra sidan skulle jag hellre sitta med Toaen och käka makrill än med kungen oavsett vad som serveras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 December , 2012 Och jag är helt övertygad om att det skulle va enbart för makrillens skull. Fast knugen lär ju va en rätt kul person om han får rå sig. Vi kanske skulle bju med honom till Skitarna och stekt makrill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terri 34 Postad 11 December , 2012 toaen skrev: Ne, då är det allt bättre med en sprallfärsk stekt småmakrill i en halvsunkig motorseglare nånstans på Bohuskusten en sommardag. Härligt att höra människor som förstått de högsta och mest förädlade tillstånden i tillvaron. Bohuslän är väl dessutom en av Världens absolut vackraste skärgårdar? Kan aldrig se mig mätt på den. För övrigt så består Nobellpriskomitten av ett gäng skitnödiga herrar med akademisk bakgrund, som missbrukar Alfred Nobels namn för att bedriva sina egna politiska agendor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 11 December , 2012 He he 4/ 12 tur att man inte var bjuden......... Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 11 December , 2012 Har en kompis Peter P som var kock hos Arne Thoren på Svenska Ambasaden i New York. När kungen och Silvia skulle dinnera på Ambasaden diskuterade Peter och Arne menyn. Peter sa då till Arne att dessa människor lever på oxfile och pommes var dom än kommer i världen. Så när de kommer hit till Ambasaden blir det fläskpankaka istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 December , 2012 Tur man inte sitter med dig och äter vid middagarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 11 December , 2012 Men det verkar som dom fick bra käk och dricka därtill. Intervjuade gäster var nöjda. Och kalaset var på en måndag i december i fin lokal när snöstormarna härjade över landet. Det gjorde att ingen båtägare skulle missat någon grillfest på någon ö som alternativ. Kanske mest besvärande vore att försöka ta sig i konfirmationskostymen för fiskeoverall duger inte? Tänk över hur ni ska göra om ni blir bjudna nästa år eller senare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 11 December , 2012 6/12. Min enda tröst är att om jag nånsin blir bjuden på Nobelfesten så vet jag något mer om ettiketten nu än vad jag gjorde innan quizen /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 11 December , 2012 Eftersom jag är en nyfiken typ och alltid villig att lära och förstå mer så kan jag inte låta bli att undra varför detta inlägg är rapporterat? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 December , 2012 Det är väl något pucko som anser att man hånar kungaparet genom att tala om att dem tycker om fläskpankaka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 11 December , 2012 5 av 12 är inte bra. Men eftersom jag tycker det där med etikett kan vara bra att kunna i vissa lägen kan jag nog en hel del och är därför tveksam till några av svaren. (i ärlighetens namn har det väl inte så mycket med etikett att göra vad den eller den har gjort för fel någon gång?) Men jag håller med. En middag på båten slår Nobel-middagen alla dagar. Fast nu sitter jag hemma med en envis förkylning och inte är det väder för en båttur. Och inte vet jag hur mycket snö som har kommit på pressen över båtarna eftersom jag pga förkylningen och feber inte kunnat åka och kolla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terri 34 Postad 11 December , 2012 6 av 12. Ska jag behöva äta glass med gaffel? Och får jag inte rusa ut på toa mellan rätterna, om jag behöver?! Jag sätter inte min fot på Nobelprismiddan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 December , 2012 Håller med om att tråden borde ligga på off topic, resten får stå för dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 11 December , 2012 Sorry om tråden hamnade fel. Skall bättra mej och ber ödmjukast om ursäkt om mitt oerhörda tilltag att posta fel, retat upp någon. Men på våran brygga, där vi har våra båtar, snackar vi om allting. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 11 December , 2012 Jag fick 5 rätt, bara 2 på grund av kunskaper, resten gissningar. Lotteri är inget för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 December , 2012 Har det skapas en ny kategori - OT? När häde detta? Det hade jag ingen aning om. Det kanske inte bra är troll som man borde varna för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 11 December , 2012 Hej, Jo... vi ändrade rubriken Dösnack till Offtopic. Tycker att det passar bättre. Här postar vi allt som inte har med båt att göra.. Edit: rensade i tråden... sluta nu hacka på varandra... //Admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 15 December , 2012 6 av 12, inte direkt nöjd, kändes som man prickade in fler rätt än vad man gjorde, men men... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser