Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
penta

motor o drev byte

Rekommendera Poster

hej på er tänkte byta motor i min båt nu har jag en aq 115 o vp 250 drev tänkte lägga i

en vp 5.7 260 hk med alpha one drev som gått bara 250 timmar men undrar lite om någon vet hur det drevet passar i ett vp 250 hål eller hålet ska vara störe eller mindre tänkte ju få lite bätre snur i båten o ett mysigare ljud tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alphadreven har mycket mindre hål är VP men då är det så finurligt att det finns adapterplattor med färdigt hål för Alphan och färdiga hål som passar i bulthålen för VP-drevet. Mao behöver du inte plasta något utan endast täta ordentligt och skruva ihop!

Kolla drev.se

Mvh

Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej på dig jo hitta det men nu var det ju bara det att det är ett omc drev i stället o fins ingen adapter till det värkar det som så funderar på att få gjort en rostfri plåt i stället o sätta i den över gamla penta hålet o göra ett nytt hål till omc drevet

om nu det kan funka

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har gjort så på en båt som jag hade tidigare fast från bmw z drev till 280 pga drevhaveri. En sak att tänka på är att aktern blir tjockare, jag satt en lika platta på insidan också och det vart precis att det gick.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja har funderat på det med me tjockleken då aktern är ju redan ordentligt tjock men får ju hoppas att det går bara synd att det ska skilja så mycket på hålen för dreven skapar bara en massa extra jobb tycker ju att det räcker med alla nya instrument o reglage som ska monteras i

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...