Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
BoatBruce

Tack och hej

Rekommendera Poster

Vid en sådan händelse är det tur för dom att de har snabba vattenskotrar.

Drar man fingret som det beskrevs borde vedebörand ha en örfilsserie.

H/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag undrar ifall Fugawi programmet på en handdator automatiskt byter kartor när man är ute och seglar, eller måste man manuellt byta till en annan karta när den befintliga kartan ej längre räcker till..

Mvh

Kyllergaard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu kanske en båt faller bort, en bekant berättade att Uttern kommer att sluta tillverka D66, jag har inte hunnit få det bekräftat! Är det någon här som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägger in mitt inlägg i en separat tråd då den är avskedsbrevet från mig.

Kommer ursprungligen från denna tråd

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=476551

siteadmin skrev:

Hej. Du har nog tyvärr missuppfattat vad vi skrev. Vi är opartiska och tar inte ställning för eller emot i någon fråga och är politiskt neutrala. Vad gäller 0.2 så menar vi att det redan har startats tillräckligt många trådar i ämnet. Reglerna säger posta inte samma inlägg gång på gång.

//admin

Mitt svar:

Ni står inte ens för vad ni skriver vilket är ytterligare ett tecken på dåligt ledarskap.

Så här skrev ni

Det blir inga fler 0.2 trådar, det finns redan tillräckligt av dom. Startas det någon ny så raderar vi den. Just det ämnet har nog diskuterats i alla varianter som finns, och dom som har haft något att säga om lagen har nog fått fram sin ståndpunkt.

Vi tror nog att de allra flesta av vill har seriösa disktusioner med högt till tak utan att det skall behövas rapporteras och modereras allt för mycket av oss.

Vill ni prata om offtopic ämnen så gör det i avdelningen DöSnack . Den kom till för många år sedan för att ge möjlighet att diskutera offtopicämnen. Det är det även lite högre takhöjd.

Det är enligt er på MG alltså 0,2 lagens diskussioner som är det stora problemet och därför kommer ni cencurera fler inlägg av detta.

Tydligen är det bara jag som fått mail om att inte skapa nya trådar om 0,2 lagen trotts att vi är flera som startat dem.

Jag och flera andra anser det knappast är Dösnack eller Offtopic ämne då det är lagar som gäller för fritidsbåtar vilket väll är ämnet för just Maringuiden.

Det som jag skrivit om 0,2 lagen är politiskt opartiskt och så ska det vara.

Att ni enbart anger 0,2 lagen och inte skriver exempelvis 0,2 gör det solklart vart ert ställningstagande är. Bortförklaringar gör bara saken värre.

Nej jag har inte missuppfattat vad ni skrev utan har läst det flera gånger för att försäkra mig om att jag faktiskt nu insett vart ni står.

Maringudien är inte ett öppet forum där man får diskutera saker även om de håller sig inom forumreglerna, utan det finns även Maringuidens egna värderingar som nu kommer fram.

Detta är inget jag kan acceptera så därför lämnar jag forumet nu efter drygt 4 år under nicken Crabfish

Trist med tanke på många trevliga medlemmar även om vissa redan lämnat forumet. Trist med tanke på intresanta diskussioner även om vi inte alltid delat samma åsikt. Så ska det vara och de flesta kan hantera situationer med högt i taket. Som människor brusar man upp ibland och går utanför gränserna men sådant är enligt mig ok om man inte håller på med perosnangrepp. Gäller att skilja på sak och person. Gör man fel bör man be om ursäkt.

Tack och hej. Harry.

Kan tänkas jag återkommer till Maringuiden i framtiden om vi får en ledning som står för vad man skriver och fattar vad ett ledarskap är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej då Harry.

Synd att du försvinner, det har varit kul att tjafsa med varandra.

Ha det bra i framtiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Harry.

Tråkigt att du väljer att lämna mg. Detta var inte direkt riktat till dig, även om vi vet att du är en av användarna så gärna diskuterar denna fråga. Tyvärr så är det väldigt lätt att tolka (läs feltolka) det som skrivs utifrån sin egen erfarenhet, bakgrund och syfte. Det händer dagligen i alla sammanhang och i synnerhet på olika forum och i mailkonversationer. Vi hänvisar till våra regler om att inte posta samma fråga/ämne gång på gång. Det finns otaliga trådar i just ämnet 0.2 lagen. Du och alla andra är givetvis fria att skiva vad ni vill i dessa trådar (så länge du håller dig till forumreglarna), men kommer det upp nya trådar i ämnet så raderar vi dessa.

Jag tror att du blandar ihop äpplen och päron vad gäller ledarskap. Internt på vårt kontor pratar vi ledarskap mm, externt här på forumet agerar vid moderatorer. Vad jag vet så har du inte jobbat med eller hos oss?. Din synpunkt på hur vi driver forumet är givetvis din egen uppfattning och helt upp till dig.

Du pratar om censur. Detta är inget fritt forum utan är kopplat till ett kommersiellt företag och vi kommer även framledes censurera eller som vi kallar det moderera enligt uppsatta forumsregler.

Du är alltid välkommen tillbaka om du ändrar dig. Du är också välkommen att ringa om du känner för det. 031-932600

Hälsar Admin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har sagt hej då en gång förut, men du kom tillbaks igen, hoppas att det blir likadant denna gång!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej Krabban!

Att Maringuiden kanske inte är perfekt (vad är perfekt?) måste inte nödvändigtvis betyda att man måste rösta med fötterna och försvinna. 

Att / om du försvinner ser jag som en stor förlust för MG. Precis som med Sea-Ray ber jag dig ompröva ditt beslut. Du är ju faktiskt en av de stora profilerna här, och jag personligen har haft mycket nöje av att läsa dina  inlägg. Dessutom har du ofta bidragit med bra länkar och information, vilket är ovärdeligt om man ska kunna diskutera en fråga utifrån fakta. Annars blir det ju som bekant bara pajkastning.....

Så, ge inte upp, jag vill gärna även fortsättningsvis kunna logga in här och läsa dina inlägg!

Med Vänlig Hälsning

Labbibia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att folk med sådana här drama queen-tendenser lämnar, patetiskt med martyr-farväl-trådar.

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vissa trådar kan man uppleva som patetiska, men vissa personer är definitivt patetiska......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jättesynd om Crabfish eller vem som helst lämnar MG. Men jag kan för min värld inte förstå varför man gör en affär av det. Finessen med ett forom är väl att man kan delta på sina egna villkor. Ibland har man tid och lust, ibland inte. Ibland innebär detta aldrig mer.

Känns lite som att melodramatiken har ett syfte att skada forumet, ett syfte jag inte förstår men då är jag i grunden en analog människa med ytterst begränsad forumerfarenhet. Är knappt van ens vid 'nyllet' (FB).

Socialantropologiskt kan man dra paralleller till spridningen av aids. En stamkrigare dör inte ensam och drar därför, under buller och bång, så många som möjligt med sig ned i avgrunden.

Vad är felet med en tyst, ren och enkel exit?

Snyftbreven är, åtminstone för mig, lite lätt fåniga. Men jag kan villigt erkänna att jag kan ha missat hur man förväntas bete sig i det digitala umgänget. Om denna farsot skall fortgå är min stilla önskan att nya runor sorteras som dösnack. Var annars hör en självskriven nekrolog hemma?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej Crabfish, nu får du fanimig ge dig.... Du skall stanna kvar här, och hör sen!!!!!

Du är stor profil på forumet och du står för dina åsikter, det skall du ha stort cred för. Jag är inte ofta sams med dig, till och med nästan aldrig - Så även i denna tråd.. Men du tillför forumet stor kunskap och förmåga att vilja tjôta emot dig :-)

Ta en tankerunda till, så möts vi i en tråd nära dig.... Vi 0.2-anhängare(bl a:-)) måste ha en värdig motståndare...

Att forumets plattform är som den är, och adminstyret på forumet är som det är... Skit i det! Trots allt är det ett forum, och trots allt har du några vettiga inlägg och idéer (fast tala inte om för någon att just jag erkände detta...) Så det är ändå alltid med en viss spänning man ser om du lagt en motkommentar i en tråd... Så jo: Du skall stanna... Och hör sen!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ahmenvadfaen - där är det ju bara motorbåtsägare som hänger!

:-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer att sakna dig här! Har varit imponerad över ditt engagemang. Precis som Peter K skriver kommer du bara att nå motorbåtsägare på Boatlife. Iofs är det naturligtvis den viktigaste gruppenwink men faktum är ju att som opinionsbildare missar du kanske 50% av sjöfolket. Är det någon idé att be dig vänligt att återkomma hit? Försöker i alla fall.

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här hade inte behövt hända om forumet modurerats på ett bra sätt, då hade en moderator rensat upp i de infekterade trådarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu ska vi inte gråta över spilld mjölk!

Detta kommer att bli bra, någon av dom som har försvunnit hade en väldig förmåga att få fram de sämsta sidorna bland oss här på forumet.

Nu får vi som väljer att vara kvar försöka att få det så trevligt som möjligt och hjälpa varandra så gott vi kan, för vi kan, det finns ju en enorm källa av kunskap att ösa ur.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äh, finns ju en segelbiktstråd där dom med böjelser åt det hållet kan göra avbön :-) :-) :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är benägen att hålla med...min förhoppning är att MG nu kommer få ett rejält lyft när det gäller forumklimatet, både när det gäller modereing och den nya plattformen. Då kommer säkert många fler nyregistrerade stanna kvar och bli aktiva istället för att skrämmas iväg av det som många vill kalla högt i tak.

Jag hoppas också att några av dem som nu hoppat av i mer eller mindre vredesmod då kanske kan se att det faktiskt går att ha riktigt trevligt på ett båtforum utan att folks sämsta sidor lockas fram och att de då kommer tillbaka med en ny syn på att umgås på forum.

Mvh

Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...