petwes 1 Postad 28 November , 2012 Står i begrepp att ev köpa en V6.a tex AQ 205 till min 25 fotsbåt. Har hört att 205an, till skillnad från tex 341:an, saknar någon slags balansaxel. Denna balansaxel lär minska vibrationer etc . Vet någon om detta är ett stort problem som gör det tveksamt att köpa en 205a? En fråga till: Vet någon vad man skall förvänta sig att en 205a drar per distans på en 2 tons 25 fotare , i lugn marchhastighet om15-20 knop Tackar för ev svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 29 November , 2012 Nu har jag föregångaren till 205 dvs 175a och den vibrerar inget speciellt. Tror att 205 är vanligare än 341. Ser inga problem med att köpa en 205. Bäst är ju att få tag i en som har sötvattenkylning Nu vet jag inte vad u har för maskin idagsläget och om du ska handla ett kompl. paket motor o drev. Om du behåller ditt gamla drev tänk på att utv i drevet skiljer mellan rak 4:a o rak 6:a mot V6 Förbrukningen ligger på 1,6-1,9 ( mot det snålare på våren) vid 22 knop båten väger runt 2 ton och har 24° V så det är ganska tungdrivet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser