mitellus 0 Postad 28 November , 2012 hej!har en maxi 84,halkskyddet på däck,den räfflade plasten har fläckvisa skitfläckar.har försökt tvätta,har färsökt med polich.de är svårt att komma ner i fördjupningarna.nån som har nåt tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 457 Postad 28 November , 2012 Har själv ett knottrigt halkskydd som jag fick beväxt med lavar som satt som sten... Jag fick en del tips i någon tråd här på MG. Lätt att googla med följande i sökrutan... halkskydd rengör site:maringuiden.se http://www.maringuiden.se/forum/;thread=451166 För mig slutade det med stålborste av mässing. Lycka till! Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 November , 2012 Har provat det mesta men det blev precis som för Mackey, en mässingsborste och det funkar kanon, sen vaxar jag med lefants speciella vax för ändmålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 November , 2012 På min stortriss körde jag med framgång högtryckstvätt på halkskyddsmönstret. Man får köra ganska nära och från olika vinklar för att komma ned överallt. Det fungerar dock inte på missfärgningar, typ från löv, av gelcoaten men det brukar solen bleka bort på någon vecka när båten blir exponerad för det. Mässingsborste hann jag aldrig testa innan jag sålde båten. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 28 November , 2012 Jag har med framgång använt en ångtvått när jag tvättat skrovliga ytor. Men har har inte hittat något vettigt att skydda med efter tvätt så jag tar tacksamt emot tipset på medel tidigare i tråden och skall testa detta till våren. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 28 November , 2012 Autosol är ju en klassiker vad gäller fläckar, men prova med Vim(?) eller vanligt salt (salt funkar åtminstånde bra att ta bort fläckar på porsliin), annars kanske klor som bleker. Fråga annars personalen hos någon kunnig handlare/återförsäljare till tex Watski, Hjertmans eller dyl. Kråkskit på segelbåten som har haft en blåaktig färg har varit svår att få bort från decket, men det borde väl även funka med citron? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mitellus 0 Postad 30 November , 2012 tackar för bra svar,de blir att skaffa sig en lite större borste än de man har i käften. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 82 Postad 30 November , 2012 Hej om du har en bra polermaskin med lite styrka så blanda polish o autosol ,kör på ganska hårt ,där du inte kommer åt går det fint att använda en scotchbrite använd gröna ändan, Jag rengjorde sittbrunnen i en gammal båt vi hade ,tänkte bara testa ,men skillnaden blev så stor att jag fick ta alla skrovliga ytor .tog en 5-6 timmatr men bra blev det //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cribb 0 Postad 2 December , 2012 Jag använde en rotborste och tralltvätt! Det blev väldig skillnad. Sedan avsluta med högtryck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 2 December , 2012 Rotborste och vim gjorde underverk på vår Albin Cirrus 78. Tror dock inte Vim är svanen-märkt så gör det inte i havet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser