Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
mikael70

Erfarenheter av Ryds 620 GTS

Rekommendera Poster

Hej

Är på gång att köpa en Ryds 620 GTS ny men årsm -08  med en 115 Hk Mercury motor och vill gärna höra andras synpunkter av den. Kanske finns ngt jag ej tänkt på eller sett. Så tala ut alla som har ngt att tycka eller säga om denna båt, bra eller dåligt.

Hälsningar Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag har haft en Ryds 600 gts med 135 hk Mercury. Jag gillade verkligen båten stor stabil, bra med kraft o.sv det ända var att det var en del gelcote sprickor på båten, Bytte detta ekipage till en Ryds 568 med 115 optimax. Några skillnader om det kan vara till hjälp.

600 går enligt mig bättre i tuffare sjö. Slår över snabbare i 568 som går djupare ner i sjön efter vågor.( m.a.o oftare blöt om fötterna)

Båda har samma topphastighet 37-39 knop

Har bara goda erfarenheter av optimax enkla att serva/ konservera drar inte så farligt med soppa inte 115 iallafall.

Ända jag kan tänka är att 620 med 115 hk kan upplevas som klen med hela familjen barnens kompisar o.s.v

Min tappar snabbt när man stoppar i folk iallafall i jämförelse med 600 och 135 hk

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Båtmodellen är alldeles suverän både till fiske, badutflykter och lite vattenlek.

har själv haft en 550 GTS och var supernöjd med den.

tror dock också att 115 HK kan vara lite klent till den båten. Speciellt om ni är några pers i den med packning. har ingen praktiskt erfarenhet att belägga detta med men en känsla.

På min 550 var 115 en perfekt motor men den här väger ju lite mer

//LG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...