laand 1 Postad 26 November , 2012 Jag själv startade efter registrering till MG att bokföra mitt eget båtinnehav. Tyckte det var en kul grej. Efter att ha gjort detta gick det en tid innan jag frågade/kommenterade andras inlägg, allt då i syfte att lära mig något nytt inom båtlivet. Så tycks inte fallet vara hos ett flertal senare ”medlemmarr”. Det är allt för ofta de som ”står för” flest inlägg/kommentarer och har sen bara destruktiva och negativa synpunkter på allt och alla. De har heller inte någon båt registrerad in sin ”Sjöbod”. Tittar man i deras ”Sjöbodar” står det oftast, ”har inte lagt till några båtar ännu”…. Undrar vad det beror på? Att de inte har tid med det rimmar dåligt mht deras aktivitet att starta nya trådar och kommentera andras, och då självklart i destruktivt syfte. De kanske så att de inte har någon egen båt alls å inte ens heller är intresserad av båtlivet. Behovet av att framhäva sig själva tar liksom över. Frågan man ställer sig då, till vilket syfte å vem bryr sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 26 November , 2012 Du verkar uppenbarligen bry dig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 27 November , 2012 Eftersom du sign 2012 (den här gången), även kommenterat detta och är dessutom en av de medlemmar jag avser, kunde du ju ändå har svarat på nån av frågorna, eller...?. Vad det beror på att du inte har lagt till några båtar i din Sjöbod? Vilket syfte du har med alla dina inlägg som bara är destruktiva och negativa mot allt å alla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 27 November , 2012 2012 har bestämt sig för att försöka sänka detta forum med sina inlägg. Alternativt har han blivit kvar i tonåren och är bara vanligt provokativ, vill testa gränserna. Lite synd eftersom Seari egentligen verkar vara en helt vanlig kille med bra åsikter. Synd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thorsten 0 Postad 27 November , 2012 Jag håller helt klart med skaparen av denna tråd. MG är full av tyckare/gissare Några exempel jag sett: -Hej jag vill ha bogpropp på min båt, vilken rekommenderar ni? Är du helt knäpp eller? Jag har en Searay/Bayliner med V8 (Trimmad) och jag behöver aldrig nån bogpropp. 40kn in i hamn sen back. Fan vad jag e cool. Lär dig köra utan rookie -Hej! Jag är nybörjare på detta med elsystem, vad rekommenderar ni mellan skiljerelä eller diod? Hmm... Jag tror och hört i matkön om en kille i Säffle, han hade nått annat i sin båt. Vet ej vad? Typ detta som är en otroligt irriterande störningsfas i detta forum, inget rakt svar utan många kringlare. Finns 2 typer: Kille MED båt, och Båtkille. Byt även detta mot tjej. MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 27 November , 2012 Meningen med ett forum bör ju vara att om jag har en fundering / fråga så ska jag våga ställa den eller ? Alla kan ju inte vara experter inom båtvärlden för då fanns det ju ingen ide att ha ett frågeforum. Som en del uttrycker sig så börjar man ju tveka om man törs lägga ut en fråga, för risken är att om den är för banal så blir man idiotförklarad. Denna syn är lite tråkig, strunta då i att läsa frågan i tråden bara gå vidare, själv anser jag att ingen fråga är för dum att ställas alla är väl nybörjare eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 27 November , 2012 Jag håller med alla utom en i ovanstående kommenterer. Jag anser att jag fått många bra svar av många seriösa här på MG och även försökt lämna relevanta svar då jag har något att komma med. Men har på senare tid noterat att antalet oseriösa trådar och även antalet märkliga inlägg i seriösa trådar ökat påtagligt senaste månaderna. Synd eftersom detta sänker kvaliteten på MG i stort och stör i alla fall mig och därför även påtagligt sänker mitt intresse för att följa MG med lika stort intresse som tidigare! Skall medge att jag någon gång fallit i fällan att kommentera svammel-inlägg, skall därför försöka undvika det och framförallt alltid hålla mig till ämnet i aktuell trådar. Önskar att fler kan försöka göra det samma. Flaggar även för kategorin DÖ-snack dit märkliga trådar borde förpassas av Web-master. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 27 November , 2012 Man kanske inte vill lämna ut hela sitt liv på internet? Genom att berätta vad man har för båt och var upphör den lilla anonymitet som även du gömmer dig bakom i form av ett användarnamn. Att de dessutom är elaka är väl en ännu större motivation att vara så anonym som möjligt. Men som svar på din fråga, du verkar ju bry dig. Och syftet har du väl svarat på i meningen innan frågan. Välkommen till internet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 27 November , 2012 Kan bara se en orsak till varför man inte vill fylla i sin sjöbod osv. Som ovan skriver att de vill vara anonyma. Mao kunna skriva saker utan att behöva ta ansvar. De vågar inte stå för vad de skriver. Tragiskt och fegt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 27 November , 2012 Nu har jag uppfyllt mina plikter på MG vad beträffar båtinnehav. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 November , 2012 Gott att se att du är på G igen. Jag slutade att skriva på MG, pga tramspellar, för ett antal år sen och raderade alla mina inlägg - då ca 100. Klarade att hålla mig borta i ungefär ett år. Fast det var ju lite taskigt mot alla andra trevliga MG;are att jag inte klarade att hålla mig borta för gott. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 27 November , 2012 Tack toaen Nu har jag också berättat att jag lärde mig segla i en GKSS Eka. Känn Dig hedrad Bohuslänning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 27 November , 2012 Imponerande lista, http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/whatchutalkingabout_smile.gif\ title=\indecision\ width=\20\ /> Nu har jag uppfyllt mina plikter på MG vad beträffar båtinnehav. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 November , 2012 Härligt att du är tillbaks! Har också lagt till min gamla båd vad det nu har med anonymitet att göra, fattade inte riktigt kopplingen då den mest omdebatterade medlemmen har gått ut med både namn och adress...och mitt namn och vem jag är vet många på MG.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 27 November , 2012 Mata inte trollen, sägs det !!! Dvs om alla som anser sig var seriösa låter bli att kommentera oseriösa inlägg och delta i oseriösa trådar så försvinner dessa av sig själva med tden. Så låt oss avstå från att ha sista ordet och från att ha rätt och delta bara i de diskussioner ni/vi anser vara seriösa. Mata inte trollen !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 27 November , 2012 Bra! Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 November , 2012 Vill hålla med, men det är svårt att hålla sig ibland... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 27 November , 2012 Även jag håller med Jan, Det var ganska länge sedan jag helt slutade svara på, bemöta eller ens kommentera trollets inlägg. Det är enda sättet att få det att försvinna. Jag har försökt uppmana andra att göra likadant men det är svårt eftersom inläggen finns där i trådfödet och det är lätt att bli väldigt provocerad vilket ju är själva agendan för trollet. Jag tjatar ofta om en ny forumplattform och en stor anledning till det är att man i dem kan välja att blockera enskilda medlemmar så man slipper se vad de skriver. Då kan de trolla bäst de vill utan att man störs mer än att det markeras ett tomt inlägg i tråden. Tyvärr är det väl ingen större idé att hoppas på en ny plattform med tanke på att admin inte gjort sig tillkänna på väldigt lång tid. Forumet verkar vara släppt vind för våg efter att de gjort sina förbättringar för ett tag sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 27 November , 2012 Snacka om mobbingstämning! Nåväl idioter brukar flockas till varandra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 27 November , 2012 Om det var mobbande att jag lagt in min tidigare båtar och den nuvarande här MG så ber jag verkligen om ursäkt. Jag är inte heller sämmre än att jag kan ta bort dem igen. För det var väl våra båtar här på MG som tråden handlade om???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 28 November , 2012 Bästa inlägget på länge här på MG. Kan inte annat än att hålla med då jag också reggade mig för att skaffa lite mer kunskap om båtlivet. Och tyckte att det i början var ett ganska så bra forum. Men som så många andra skriver har det bara blivit en lekstuga där det tycks tävlas om vem som fäller den dummaste kommentaren. Som tur är verkar det som att de som jag tycker bidrar till en högre kunskapsnivå för mig gällande båtlivet hoppar över en del av dessa trådar och stannar kvar. Tack för det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 28 November , 2012 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 28 November , 2012 Skulle naturligtvis också sagt att du ansträngt dig mer än vad jag gjort. Har bara det tre båtarna jag äger just för tillfället presenterde i min sjöbod. Resten går att läsa om här http://thallatha.blogspot.se/search?updated-min=2009-01-01T00:00:00%2B01:00&updated-max=2010-01-01T00:00:00%2B01:00&max-results=18 Bortsett från en bohuseka jag ägde ett par år ihop med min morbror. Bohusekan är säkert en bra båt för sitt ändamål, men den imponerade inte på mig. För mig som lärde mig segla i bastanta bohusjullar var ekan nåt av det rankaste jag varit ombord på. Dessutom med en aktresnurra som aldrig ville gå när jag ville. Så om jag känner mig speciellt hedrad för att du lärde dig segla i en GKSS-eka vet jag inte. Bifogad bild. Sista seglatsen med den bohusjulle jag lärde mig segla med, som gaffelriggad . Vi skörde bomulsseglet under den segltsen och sen riggades båten om med en rigg till en gammal J10, som vi hade liggandes. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 28 November , 2012 Båt nu registrerad, trodde jag redan hade gjort det. Bilden visar liknande båt. Hade ingen bra på den egna. Återkommer där. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser