Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Kenza

Winga 78 med solblekt svarta linjer

Rekommendera Poster

Hej

Jag har n winga 78 som har en ganska bred svar rand under reling och

äver en uppe på däck, skulle vilja göra nått åt det men vågar inte måla med pensel. Har funderat på maska och spray med billackfärg eller

om det går att hitta nån bra plastfilm att täcka över med, är det nån som har några tips är jag tacksam

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en vän med en lika dan båt och den har samma defekt. Jag skulle vilja prova med Abralon, men har inte fått gehör för det än. Det måste vara den ultimata utmaningen att få till den svarta linjen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I någon annan tråd länkades det till en youtubefilm där de folierade en gigantisk Sunseeker (tror jag det var). Det blev riktigt fint men det måste ha varit ruskigt dyrt. En dekorlinje på en Winga på 7,5 meter borde dock inte kosta så vansinnigt mycket.

Fördelen med foliering är att det inte solbleks och det behöver inte poleras.

I Stockholm finns det massor av firmor som utför foliering, tänk på alla gula 020-bilar som rullar omkring med diverse andra färger i dörr hålen.

Förr fanns det en firma precis när man kommer in till Norrtull norrifrån, vet inte om de finns kvar. Googla på foliering så kommer du hitta massor.

Mvh

Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Foliering...det ser ut som en bra ide.tack väldigt för tipset

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan väl följa upp tråden under gång. Det kan ju vara intressant för andra att veta vad du får reda på gällande typ kostnader, förarbete och resultat.

Mvh

Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en polare vars företag pysslar med foliering av bilar. När jag läse tråden blev jag lite sugen att testa och bad kompisen lägga undan lite folie till maxiranden på min båt. Ska testas när värmen kommer åter :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fanns en i hamnen med likadan båt och samma bekymmer. De är tyvärr inte så praktiska/kunniga, så deras försök att få den svart och blank blev inte bra.

1. De använde en mörkblå färg.

2. De målade med en pensel när det var 15grader och sol ute.

3.Hade inte riktigt koll på hur man gör, och därför blev resultatet sämre än när man bottenmålar.

4. Strök flera gånger innan färgen hade torkat helt, och mycket färg varje gång. 

Har tyvärr ingen bild i dagsläget, men kan nog ta en i morgon, och troligtvis lägga in den då..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...