kossor 939 Postad 25 November , 2012 Någon här som vet varför det ej går att byta profilbild !!!!! Mycket irriterande försökt byta bild men det går inte, på profilen byts bilden men inte i trådarna varför är det så ???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Efter att administratörerna infört en del förbättrningar i forumet så har det varit mycket strul med diverse funktioner. När de fixar någon konstighet så dyker en annan upp. Du kanske har läst att jag är mycket kritisk till den här plattformen och att jag brukar jämföra med ett gammalt elsystem i en båt som bytt ägare många gånger. Elsystemet har byggts på och modifierats till ett läge där allt är mycket känsligt. Man petar på något i ena änden av båten och då slutar ankarspelet att fungera...man fixar ankarspelet och då börjar länspumpen gå konstant. Det enda rätta är att riva ut allt och ersätta med nya moderna grejer...det har utlovats en modern plattform i över ett år men ännu har ju inget hänt så vi får leva med det gamla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 25 November , 2012 Testa och byt bild och spara. Även om den gamla bilden ligger kvar kan den efter ett tag bli bytt. Det har jag råkat ut för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Tack för tipsen verkar som systemet märkt av förändringen nu för bilden ändrad, och flinta din liknelse över systemet är pricken över iet hehehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Märkligt nu har systemet ändrat tillbaka till den gamla bilden igen !!!!! Nyss var det den nya och ett par timmar senare så är det den gamla igen grrrrr. Attans system !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidi 0 Postad 25 November , 2012 Bilden blir nog bytt, men den gamla ligger kvar i din webbläsares cache. Rensa den och titta igen så är nog säkert den nya på plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Hahaha!! Om man klickar på din avatar, som är en tjusig bild på båten liggandes vid någon långgrund strand, så får man upp en bild på en gammal Yamma! Den här plattformen är verkligen ett skämt!! http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/shades_smile.gif\ title=\cool\ width=\20\ /> EDIT: Festligt att mitt inlägg blivit rapporterat...tråkigt att den som gjorde det inte vågar stå för det och förklarar varför. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidi 0 Postad 25 November , 2012 Vilken är den korrekta bilden då? Jag ser en mycket vacker Yamma från tidigt 80-tal, även efter att ha laddat om bilden några gånger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Flinta vad menar du ? ändrade från min båt till min kära yamaha från 1981 går som en dröm never click imponerad av japansk ingjörskonst, om det kommer ut en japansk inombordare så åker den i min nya båt nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Tack gjorde som du sa raderade all historik och vips så blev det rätt bild tack tack tack tur det finns snillen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 La ut en förfrågan om att åka till stockholm i sommar, fick ett trevligt svar på min mail från medlem trollkula, detta var vidarebefodrat till mig från maringuiden. När jag klickar på länken till MG så finns inte sidan enligt MG error fel vad göra ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Jag menade att jag såg en gammal Yamma (det är det ju) när jag klickade på din bild på båten och att forumplattformen är så sorglig. Skrattet jag la in var pga absurditeten i att man klickar på en killes bild på en båt för att se en större version och får då se bilden på en motor istället. Klart överraskande... Det verkar ligga i tiden att missförstå allt jag skriver... Var det du som rapporterade mitt inlägg? Även jag älskar Yammor, de är i mina ögon de bästa motorer som finns (åtminstonde de äldre motorerna, hur de moderna står sig mot konkurrenterna vet jag inte). Hade jag haft utombordarbåt så skulle jag lätt vilja ha en Yamma bakpå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Nej du jag har absolut ej rapporterat ditt inlägg flinta jag respekterar dig för mycket för att vara så nedrig. Det skulle nog vara väldigt mycket till för att jag skulle rapportera ett inlägg över huvudtaget, den nivån ligger inte ja på http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/tounge_smile.gif\ title=\cheeky\ width=\20\ /> Tycker detta forum är mycket trevligt och jag uppskattar alla dessa trevliga människor här. Synd är att man inte kan logga in på profilerna en del skulle vara mycket trevligt att träffa på sjön, men det är ju svårt när allt i princip är anonymnt. Kanske också därför som spydigheterna haglar medlemmar emellan, vore nog bättre om forumet ej var anonymnt. Och flinta jag missförstod dig ej negativt utan förstod inte bara meningen. Sorry om du uppfattade det så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Hmm...jag ska inte tjata vidare om plattformen även om det kliar i fingrarna efter att du berättat detta. Jag försöker vara kontruktiv istället: det verkar ju som att det går att skicka PM men inte att svara på dem. Testa att leta upp Trollkula i medlemsregistret och skicka ett PM den vägen. Se till att skriva din egna riktiga mailadress i PMet så ni kan upprätta kontakten utanför MG. Det är förövrigt en grej jag alltid gör när jag skickar PM eftersom man inte kan se konversationshistoriken här på MG. Bättre då att man har allt i sin riktiga mailbox. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle75 0 Postad 25 November , 2012 Det är väl inte helt ovanligt att gamla cachade bilder hänger kvar tyvärr... Har samma problem på ett forum jag varit med och beställt/utvecklat för en större märkesklubb där jag råkar vara ordförande... Det enda rådet jag kan ge är väl CTRL-F5 som gör en riktig omladdning/refresh av tidigare cashad data.. Det tycks vara det enda som fungerar någorlunda om man inte vill rensa all historik vill säga.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Ok ska testa det tack för tipset det tändes en lampa här nu, men synd inte funktionen fungerar som detta är tänkt, ska man kontakt MG och beskriva problemet tro ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Åhå tack för detta tips datorer och jag är inte så kompatibla med varandra om man så uttrycker det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Undrar vem det var då...och framförallt varför...? Håller helt med dig, forumet är väldigt trevligt om man bortser från allt tjafs. Tyvärr är det en handfull medlemmar som inte riktigt har greppat det här med forumetik och märkligt nog är det ovanligt mycket sånt just här på MG. Jag är/har varit aktiv på flera andra forum och ingenstans är klimatet så hårt och nivån så låg som här. Anonymiteten är därför extra viktig här eftersom man aldrig vet vad folk kan hitta på. En av de mest framträdande av de som verkar för oordning här på MG gjorde ett tafatt försök att avslöja min riktiga identitet här på MG när jag gick emot honom i en diskussion för ett tag sedan. Det var inte så vidare trevligt för mig även om försöket var misslyckat...det fick mig att tänka till och jag är därför extra försiktig med att dela med mig av personlig information här på MG. Av den anledningen är jag också försiktig med att träffa andra MG-medlemmar så jag hoppas du inte tar illa upp att jag inte nappade på ditt förslag om att ses i sommar. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle75 0 Postad 25 November , 2012 Bytte precis bild och fick trycka CTRL-F5 både i trådarna och i rutan som öppnas om man klickar på avataren.. Så - en redig rensning eller CTRL-F5 för total omladdning bör lösa alla problem med gamla bilder... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Vet du hur man gör det i en Mac? Jag ser fortfarande kossors båt i tråden och Yamman när jag klickar på den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Ok ja så kan vara synd det ska behöva vara så, för när man chattar med varandra om dessa båtar ( frun blir tokig ) hon avskyr sjön, men min yngsta dotter älskar båt lika mycket som jag gör hehe. Så vore det ju kul att bygga nya bekantskaper irl om du förstår jag vill då inget illa men respekterar andras åsikter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 Nja kopabiliteten mellan datorn och mig ....... men det måste vara en bugg i systemet har skickat ett mail till MG om problemet, man kanske vill byta bilder då och då och det är ju synd om det inte ska funka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Tänkte att Pelle kanske kunde svara på det...men nu plötsligt ser jag motorn! http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/shades_smile.gif\ title=\cool\ width=\20\ /> Ja, jag säger då det, jag tror jag får försöka omvandla min frustration över plattformen till humor istället, vad kan man ner göra än att skratta åt eländet...! http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/tounge_smile.gif\ title=\cheeky\ width=\20\ /> EDIT: Kom mitt PM-svar fram? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle75 0 Postad 25 November , 2012 Tyvärr funkar ju inte format c: /q /u /autotest på en Mac (Det kommandet i en dos-prompt tömmer effektivt hårddisken utan enklare möjlighet till återståll innehållet på en gammal hederlig MsDos burk) Skämt åsido - jag har inte använt mac sedan 80-talet.. Närmaste MAC vi är idag är iPhone och iPad med iOS... Inte för att jag har något emot Mac (tvärtom egentligen) men vissa leksaker både i båten (tex AIS-transponder mm) och i leksaksbilen (styrsystem för motorn) kräver tyvärr windows med gammal hederlig serieport (via USB-adapter) för programmering osv och jag har inte mentalt utrymme för två bärbara datorer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Jag försökte svara igen...men vet inte om det funkade...så här skrev jag: Nope, jag har bara fått två PM från dig så något är fel. Jag har givit upp att rapportera buggar till admin, jag har helt enkelt resignerat. Kolla gärna in min tråd om förbättringar på MG: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=407646 Vet inte om det funkar att länka i PM, om inte så gå in under Om bryggsnack. Ganska långt ned i listan finner du en tråd som heter Mina åsikter om varför MG måste byta forumplattform. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 November , 2012 Pelle, Nu verkar det ju fungera så jag behöver inte gräva mer i det...men det måste ju vara läsarspecifikt. Det gäller bara att klura ut kortkommandot för Opera under OSX. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 November , 2012 När jag går in på inloggade så ligger dc 21 an kvar än men alla andra bilder är bytta märkligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst silviasurfarn Postad 26 November , 2012 CTrl-F12 -> History -> Empty Now (Disk Cache) samt ha rutan Check Images markerad som Always isf Every 5 Hours ? Det låter som SBR snarare än ett plattformsproblem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser