Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
Gäst 2012

Ett liv utan Explorern ombord!

Rekommendera Poster

Gäst 2012

2007 gjorde MHF en utredning kring detta som flera här vurmar för; friheten att få vara alkis också ombord i sin båt. En intressant utredning som trots sin ålder ger ett intressant perspektiv på problemet. Det trista är bara att de som borde läsa den antagligen hellre väljer 10 minuter bakom Explorerflaskans skimmer...

Läs framförallt vilka grupper man riktade sin utredning mot; inte ett ljud om bögar...

http://www.mhf.se/client/files//content/fakta_och_info/publikationer/Sjofylleri_kortfattad%20forstudie.pdf

post-10022140-1394237331,4652_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Citat från din länk ...Sjösäkerhetsrådet satsar på ett totalt grepp på sjösäkerhet där sjöfylleri är en beståndsdel. Man försöker att inte fokusera på sjöfylleri som en enskild fråga utan alltid låta den vara en del av begreppet ”sjösäkerhet”, jämsides med hastighet, flytvästar, navigering etc.

De målgrupper man jobbar mot är:

• Gubbar i ensamfiske

• Kvinnor

• Barn

• Invandrare

• Pensionerade 40-talister som investerat i båt

• 2-3:e generationens båtmänniskor som inte är organiserade i båtklubbar.

( några får kanske läsa detta flera gånger för att fatta .....)

-kul att du , 0012 , kunde hitta/ debattera något matnyttigt .......igen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte ett ord om bögar skriver du, har du själv en känsla av att dessa är överrepresenterade vad det gäller olyckor, eller är du kanske homofob?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag läste rubriken så trodde jag att det skulle vara ett inlägg om den bärbara PC:ns utträde ur båtlivet och pekskärmarnas inträde. Tänk så fel det kan bli.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej bögar omnämns inte men Invandrare finns med. Kan det vara så att Sverige Demokraterna blandat sig i denna skrift?

Massa känd statstik finns medtagen.

Även statstik på hur många sombrukar se TV programmet Kasta loss MYCKET VIKTIGT !!!

Annars mest massa tyckende från nykterister utan någon riktig fakta om alkoholens verkan på sjösäkerheten.

Annars tycker jag du ska vara lite försiktig med att hänga ut alkoholister då detta klassas som en sjukdom och man ska inte slå på sjuka människor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ytterligare en stolle som tror att alla som gillar att ta ett glas vin på klippan i solnedgången och sedan åka hem är grov alkoholist. Då är väl jag det då. Skärp dig 2012, är alla som går på restaurang och äter middag med ett glas vin alkisar? Jäkligt korkad tråd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om 2012 får definiera alkoholism är det nog bara en och annan IOGT-are som går fri. Inte alla tyvärr. Jag vet från säker källa att det smygsups en del där också. Ur hans perspektiv är jag antagligen mogen för torken, trots att jag aldrig dricker Explorer (Bläää!)! 

Det verkade ett tag som 2012 hade kommit över sina problem: Han började faktiskt uppföra sig någorlunda civilserat här på Bryggsnack. Riktigt trevligt, faktiskt. Nu är han tydligen tillbaka på ruta ett igen, vilket möjligen illustreras av återgåendet till den mer militäriskt aggresiva avataren. Tråkigt!

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

2012

Vad har denna tråd att tillföra debatten som inte redan dryftats i alla tidigare trådar i detta ämne?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Märkligt vad kluven jag känner mig idag, dels är jag alkoholist för att jag älskar att ta mig en Wirre när jag lagar mat, sen brukar det bli ett glas vin(ibland 2(har hänt att jag inte stannar på 2)) avslutar gärna middagen med en konjagare till kaffet, har man börjat laga mat tidigt på kvällen då är den fortfarande är ung när kaffet är uppdrucket och hör och häpna att det då kan slinka ner ytterligare en stänkare i näbben. Sen är jag också nykterist för att jag anser att nämnda beteende inte hör ihop med att man kör båt, dock kan beteendet ibland ske på en klippa eller i en gästhamn efter förtöjning.😷

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du är nog som vanligt folk, fast det är skillnad på folk och folk har jag sett. ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag känner mig också kluven. Är emot lagen då den i sak inte tillför något utan är ett politiskt hastverk. Men samtidigt skulle jag aldrig kunna tänka mig att förtära den mängd alkohol som nämns om jag ligger med ankarförtöjning. Finns det fast förtöjning så kan jag hoppa med i festen. Det kallas visst situationsanpassning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...