Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Gäst Totto från Luleå

Bmb/Bavaria Är dom köpvärda ?

Rekommendera Poster

Gäst Totto från Luleå

Jag har tänkt köpa en Day Cruiser runt 25-30 fot..är de nån som har erfarenhet av Bmb båtarna eller hört talas om dom ? Eller är de bättre att köpa en beg Nimbus ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Totto från Luleå! Jag tycker att Nimbus rimmar bättre i mina öron inte för att jag har dåliga erfarenheter av Bavaria men Nimbus är bra mycket snyggare (personligt tycke). Sedan är det väl en kostnadsfråga antar jag. Ha de du tänkt och köpa en ny Bavaria? Jämför priserna lite på en ny Bavaria Och en begagnad Nimbus. Lycka till Albin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena, jag har ingen som helst erfarenhet men jag och pappa var och kolla på en Bravia förra året och vi tyckte dom var vädligt fina i förhålande till vad man får för pengarna. Men jag antar att det är som att jämförra en VW och en BMW.....Jag hade dock hellre satsat på en ny Bravia än en Nimbus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena Totto ! Fördelen med att köpa nytt är att man får ju lite mera garantier än att köpa begagnat. Tänk på det. :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Aspen

Besök någon av båtmässorna (Göteborg öppnar på lördag) om du har möjlighet. Köp definitivt inte första bästa båt utan prova (i sjön) även andra fabrikat. Det finns en hel mängd av prisvärda båtar i den storleken du efterfrågar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Dag

Vill du ha mycket båt för pengarna? Då kan du köpa BMB, Bayliner eller Maxum. Maxum och Bayliner har samma ägare som Sea Ray och Mercruiser. BMB samma som suksessen Bavaria. Serieproduktion ger som vi vet från bilbranchen större volym och bättre pris till konsument. Kolla själv på www.brunswick.com så ser du vem som äger vad. BMB har ochså serieproduktion med stora volymer. Värför köpa en 15 år gamal Nimbus för samma priset av en nyare och modernare båt. Hur bra skick en begagnat båt är i har ochså mycket att göra med hur ägaren har skött sin båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...