Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
crabfish

Minskat förtroende för Transportstyrelsen

Rekommendera Poster

Svenska folket visar en minskat förtroende för Transportstyrelsen i en aktuell undersökning.

http://www.kvalitetsindex.se/images/stories/Rapporter/Public_sector/ski_press_samhlle_12.pdf

Även andra myndigheter är värderade.

Misstron mot Polisen ökar

Bilden av att Polisen är kompetenta och klarar av att lösa brott försämras samtidigt som förtroendet fortsätter minska. Polisens serviceskvalitet upplevs ha minskat vilket förklaras av sämre bemötande och minskat engagemang från myndighetens personal men även bristande information till brottsoffer under utredning.

Myndigheter möter inte samhällets förväntningar

Det finns en betydande klyfta mellan myndigheternas utövning av sina uppdrag och de förväntningar som samhället har. Kunderna förväntar sig tjänster som fokuserar på deras individuella behov medan myndigheten följer sitt officiella uppdrag utifrån regelverk som inte lämnar utrymme för anpassning utifrån vad kunderna efterfrågar.

Detta är ju bra för då kan man bli bättre\yes\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/thumbs_up.gif\ title=\yes\ width=\20\ />

Läser man direkt på Transportstyrelsens hemsida så verkar de nöjda, vem är förvånad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du börjar påminna mer och mer om den ensamme galningen.

1: Några siffor redovisas inte, men av grafen att döma handlar det om en minskning från ca 69% till ca 68% vilket är gott och väl inom felmarginalen. Ergo helt ointressant och ickefakta.

2: Kundresonemanget är en pappersuppfinning som till nöds går att dra ut när det gäller servicemyndigheter. När det gäller tillsynsmyndigheter är det rena löjan att prata om kundnöjdhet och annat trams. Att en person som av domstol är satt under förvaltare inte är nöjd med detta betyder inte att Överförmyndaren i kommunen gör ett dåligt jobb. Det kan tom vara så att anledningen till att personen inte är nöjd är att de utför sitt arbete väl. Samma sak med andra tillsynsmyndigheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du är kul duyes

Är knappast ensam, jag har ju dig med i båten bland galningar.

Kolla på Transportstyrelsens hemsida så slår man sig för bröstet för att ligga högt i värderingen. Ändå har man en fallande trend. Vem som beställt underökningen framgår inte.

En ligt dig är det trams av Transportstyrelsen att skriva om kundnöjdhet och jag kan medge att jag lutar åt det hållet jag med, speciellt då man slösar massa skattepengar på att gräva i dödsfall och försöka hitta kopplingar till alkoholförtäring till sjöss.

Blir ju fel då deras uppdrag gäller att finna metoder att minska dödsfall OCH allvarliga olyckor.

Nu har man blåst några hundra tusen och till vilken nytta?

Som skattebetalare och kund (utgår från att även du är skattebetalare) så borde vi vilja ha nytta för alla dessa pengar. Eller?

Tror knappast du är så galen att du tycker det är ok att blåsa hundratusentals kronor på ingenting.

Så frågan som återstår, vem är det som är galen? Jag som bryr mig om hur vi använder våra skattepengar eller du som kallar mig ensame galningen utan att åstadkomma något.

Ensam, ja vid datorn och det är rätt så skönt när man har folk runt sig hela dagarna. Nu svenskar och ibland kineser. Galen, nja tror inte det, inte heller papper på att jag är klok så vem vet.

Har du papper på det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle vara spännande att höra hur du tänker kring din syn att en minskning av Transportstyrelsens förtroende från kanske 68% till 66% är en nedåtgående trend som bör tas på allvar, medan en halvering i antalet dödsfall på sjön är inte en utläsbar trend.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte komplicera det hela med en massa fakta nu. Det är ju mycket enklare att bara hata alla myndigheter och myndighetspersoner. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

crab

Jag håller med om att Svenska myndigheter har tappat både greppet och begreppet om vad de sysslar med.

Detta är ju dock en allmännpolitisk fråga och kanske bättre hör hemma i ett annat forum än här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om svenska folkets förtoende för Transportstyrelsen har sjunkit ett par procent sen ifjol, har mitt förtroend för dig sjunkit med ca 100 pga allt trams du skriver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

crab

Jag trodde också att jag blivit galen på svenska myndigheter. Jag vände mig därför till en psykiater, hon har nu konstaterat att jag är fullt frisk fastän hon är sjuk. Därför har jag nu kommit i trångomål med mig själv efter som jag saknar fakta.

För Din egen skull crab lägg ner Din bitterhet mot myndigheter Du vinner ändå inte kampen. Skulle det vara Dig oöverstigligt så flytta någon annanstans i världen där Ditt liv blir bättre.

Jag drar nästa år, och jag ska dra ett djupt andetag när jag släpper förtöjningarna på båten och kan känna friheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det tgäller polisen så fick dom gärna vara rena bufflarna vad mig anbelangar. Om de bara hade en vettig uppklarningsprocent på allvarliga begångna brott. Men det har de INTE. Svensk polis är rätt kass om man jämför internationellt, så lite ödmjukhet vore kanske på sin plats från deras sida?

Det finns ju t o m de som anser att det är dags att skrota polismyndigheten, och bygga upp en helt ny polisorganisation, från scratch!  Eftersom inkompetensen och det felaktiga sättet att arbeta påstås, så att säga satt sig i väggarna där.

Hemingway: Låter skönt att bara dra när pensionen närmar sig. Funderar själv allvarligt på att emigrera när jag blir pancho.....men det dröjer ju minst tio år till. Den som lever får se. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

labbibia

Jag kan göra det för att jag tidigt insåg att jag hade ett behov av att göra mig ekonomiskt oberoende av Sverige och svenska myndigheter. Detta inkluderar givetvis den allmosa svenska staten betalar för mer än 50 års slit i det här landet.

Jag håller dessutom på att skriva en bok om individer i den svenska myndighetsutövningen. Intill nu har det blivit 19 kapitel. Frågan är om jag vågar publicera den bara. Jag spelar kanske då med mitt eget liv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Lugn Hemingway. Myndigheterna kommer inte att skjuta dig. Det är det som är skillnaden i Sverige mot andra länder.

Här finns mycket finare sofistikerade metoder att tysta obekvämligheter.

Men om du seglar ut så kan du råka på en torped så din båt går i sank. Det finns gamla sådana kvar har jag hört. Var det inte i Gtbrg-s trakten man fiskade upp en sån för ett tag sedan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

Kalman

Torper kan vi nog bortse från.....de ligger där de ligger på botten. Värre är nog de gamla hornminorna som slitit sig från sina förtöjningar och flyter i marvattnet, eller alla dumpade container. Nu seglar jag långkölat och båten tål en del....men sprängmedel är lite för mycket.

1975 var jag med och minsvepte en engelsk hornmina som röjdykarna sprängde utanför Lysekil. Så visst händer det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

H-way

Skulle bara skoja om 2benta torpeder, var det för sublimt?smiley

Men fy vad hemskt med riktiga, typ hornminor.

Men hemskast är nog containers som flyter under ytan.

Tänker på svenska familjen som seglat jorden runt. På väg från England lyckades de sänka båten och hela deras kapitat på en container. De klarade livet visserligen men fy bubblan. Det var förra året om jag minns rätt. Mardröm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

Kalman

Även de tvåbenta torpederna lär ligga på botten om de inte lärt sig springa på vattnet. En bra fullvärdesförsäkring hjälper.

Säkerhetsövningar med besättningen varje fredag.

Det blir paying crew ombord, *ler*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant.

Här finner vi ett antal som tycker Transportstyrelsen gör ett utomordentligt bra jobb. yes

Själv tycker jag de gör ett bra jobb men har en del som går att förbättra.

Hoppas de får en uppåtgående trend till 2013 och kanske kan ta till sig lite mer själransakan innan man klappar varandra om ryggen igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

crab

Jag läste någonstans att utav alla anmälda brott så klarade polisen upp 17%. Om detta är sant eller ej vet jag inte. Jag kan dock tänka mig att om detta är riktigt så är det en källa till att folk tar lagen i egna händer. Detta är i vissa kretsar redan en realitet, men börjar det gälla gemenman så får vi ett laglöst samhälle och kan bortse från 0,2.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...