Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Torgny-3055

Vad kostar era vinterförvaringar ?

Rekommendera Poster

Hej !

Jag undra vad det kostar att vinterförvara båten på olika platser i landet , \smiley\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/regular_smile.gif\ title=\smiley\ width=\20\ />

Glömde min kostnad 33kvm 6.600kr Varm garage

Mvh Torgny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

900:- för att stå utomhus i båthamnen innanför stängsel. ca 40kvm.

Går även att lägga en insats i föreningen och då få lägre hyra.

Detta är i Luleå i en ideell hamnförening.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

19,000 i varmhall; lyft, avspolning, töming av vattentankar, septiktank, v/v-beredare och  underhållsladdning av våra 6 batterier.

post-10022140-1394237322,6173_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kall och dragig lada men med egen port så jag kan sjösätta och dra upp när jag vill, 10x 3 meter, 3 000 kr per år så kärran står där på sommaren. 100 kr/m2 är standardpris för detta i mina trakter, egen port är en bonus, är oftast inte så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1000kr utanför Motala i kall och låst förrådsbyggnad med låsta grindar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1500:- För en dragig lada utanför utanför Lidköping

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har båten brevid huset så 0:- annars brukar det ligga på 250:-/m2 för varmhall tror jag här i Hunnebostrand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppställning utomhus i hamnområdet ingår i min totala kostnad för klubb, hamn, kran, traktor, båtplats o s v på 1300kr/år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är dock lite osäker på om det var för varmhall. Och om det var väldigt billigt så är priset säkert inte för varmhall utan kallhall eller utomhus under tak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Västerås. 2 400 kr inklusive lyft. På egna bockar utomhus under presenning. Båthall mellan 15-20 000 kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Värmdö på privat marina. 4500 kr för en bit grus där upptagning och sjösättning ingår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Segelbåten: i hamnen, ingår i priset för båtplats, som nog är 3000, annars 1000 för en båt mellan 6-12m.  Press o Son vagga och även deras täckställning med två mindre 600g pressenningar över

Motorbåten står hemma på kärra över vintern med pressening över, med böjda rör och uppspänd tau, och en 180g pressening

post-10023665-1394237330,0145_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ärvt barndomshem då förstår jag?

Häromkring får man annars ge från 2 miljoner för ett hus med gräsmatta som är stor nog för en båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nope uppbyggt från grunden slitit i många år med tre jobb Och var ligger häromkring i detta avlånga land ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förutom byggkostnaden, som jag räknar med att få tillbaka, 0:- Även väldigt låg krankostnad.

post-10000408-1394237330,2405_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ligger med S-30 på privat marina i Stockolms mellersta skärgård. Betalar 6000 kr för grusplan utan några direkta bekvämligheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I år noll kronor då jag dragit hem henne. Annars 200 kr på hamnområdet privat klubb 300 kr för torrsättning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

Tack Torgny för en bra tråd.

Förutsättningarna är som sagt lite olika och därför också priserna. Det kan dock ge en fingervisning för de som inte förvarar på egen tomt eller hall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2100:- /år inkl brygga med el , upptagning , sjösättning, plats på slip med egen täckning vintertid inkl el och vatten , ideel båtklubb i Mälaren!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då jag har båten liggande i året runt betalat jag

10.000 SEK før strømen før att ha det gott och varmt

under vinterhalvåret.

MVH Catinca

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då vill jag nog påstå att du står för den dyraste förvaringen hittills wink Dock guld värt att ha sitt egna hemma vid

Står också i egen hall men kan knappast kalla det gratis. Förlorar ju intänkter. Men så kan man inte tänka smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hahaha så rätt !! \cool\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/shades_smile.gif\ title=\cool\ width=\20\ /> Och varje morgon när jag drar upp rullgardinen ser jag henne med ett leende och blir alldeles varm, å frun blir avis \smiley\http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/regular_smile.gif\ title=\smiley\ width=\20\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var lite det jag var ute efter...

Att ha en vinterförvaringskostnad på 0:- är nog extremt få förunnat.

Det förutsätter ju till exempel att någon annan täcker kostnaderna för transporten av båten till den egna tomten/hallen mm, mm,

Jag TROR trådskaparen var ute efter konsumentpriser?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska även lyft och transport räknas in så blir det dyrt. Lyft 2*100:- och transport 2*50:- och de kostnaderna får jag täcka själv. Riktigt dyrt blir det om ca 20 år då jag är tvungen att betala avgift för båthuset. Den avgiften är idag 200/år. Det blir dyrt det här crying Attans glömde medlemsavgiften på 200/år, får nog sluta med båtlivet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...