sunimod 0 Postad 19 November , 2012 Håller på och grejar med lite perfårmans till Rydsen. Den vill gärna dra upp nosen när jag drar på me Marrinern. Tänkte skaffa trimplan och hittat något som verka intressant. De heter Bennet Sport Tabs ST2 Lite kraftigare och är för snabbgående båtar och de är ju precis som min båt. Va tror ni om de? Ska jag slå till och beställa dem? Nån som har erfarenhet av sånna? http://www.drev.se/default.aspx?main=/trimplan-c-174-1.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunimod 0 Postad 19 November , 2012 Glömde bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 19 November , 2012 Du siktar på månen med en leksakspilbåge... Mao. köp något betydligt enklare. Tex. http://www.drev.se/instatrim-standard-p-5512-c-591.aspx http://www.watski.se/Trimplan-11bUa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 19 November , 2012 Jag hade elektriska Lenco på min förra båt en Yamarin 63BR, fungerade utmärkt. http://www.lencomarine.com/index.php/products/trim-tabs/standard-performance Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunimod 0 Postad 21 November , 2012 Tackar för svaren. Varit bortrest till broshan i Malmö lite bara. Ser lite klena ut. Vad händer om en av dem går sönder, välter båten då? Hur mycket kan man räkna med att trimmen i trimplanen ger på toppfarten +10 knop eller mer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 21 November , 2012 Nej båten kantrar inte men kanske kränger kraftigt. Du får ingen ökad toppfart, snarare lägre när du kör ner trimplanen för dessa bromsar. På din typ av båt med relativt kraftig motor används trimplan oftast endast till att justera sidlutningen vid sidvind. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 25 November , 2012 En fördel med elektriska trimplan är att dem stannar i det läge dem står i om dem går sönder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunimod 0 Postad 26 November , 2012 Kan de gå sönder, då är det nog bäst jag tar de lite kraftigare. Grannen hade en kompis som satte på trimplan och hans båt gick 10 knop fortare enligt knopmätarn. Påstod han och han var religös och de brukar aldrig skojja. Får bli julklapp till mig själv. Så har man lite kul att skruva med i mellandagarna. 6500 spänn på ebay (inkl frakt o moms) eller 9550 på drev, hmmm Me va är skillnaden? Går de amerikanska i svenska vatten de me eller är de hopplösa att få dit om de är tumskruvar? Grannen sa ett de har 110 volt i USA stämmer de? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 27 November , 2012 ......gå sönder?? Ja det är klart att alla trimplan oavsett storlek kan gå sönder, driver du med mig? Jag betalade 10000SEK för Lenco inklusive montering till min förra båt. Gör du monteringen själv borde du kunna hitta billigare, ha lite is i magen och invänta båtmässan då brukar dem ha bra priser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 501 Postad 27 November , 2012 Det stämmer att det är 110V i USA. De har också 60Hz i stället för 50. Det är inga problem med tumskruvar, det är värre om tummen är mittplacerad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser