Julle1950 0 Postad 19 November , 2012 Hej, är inte bra på backslag, tacksam för lite hjälp. Kan inte modellen på backslaget så svaren får vara generella. Men i vilket fall som helst, backslaget går inte att varken lägga in back eller fram. Har testat föra fram spaken direkt på backslaget och inget händer. Innan backslaget la av lät det konstigt från det. Det la av abrubt. Är det någon som har varit med om liknande fel eller hört talas om något sådant fel? Jag hade fått för mig backslag inte lägger av på båda hållen samtidigt utan att det brukar lägga av åt ett håll. Eller blir svårt att lägga in, men inte att det lägger av abrubt på båda håll. Ni som gett er in i backslag, är de svåra tekniskt? Är det någon mening att själ riva ner backslaget, eller skall man in på verkstad på en gång? Mvh Julle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 19 November , 2012 Du kanske vet vad det är för fabrikat och modell på motorn så kanske vi kan komma fram till vad det är för backslag du har. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 19 November , 2012 Såg i din sjöbod att du hade en Iveco, då har du med stor sannolikhet ett TMC40 backslag, min första tanke är att regelagearmen slirar på sin axel, armen är av plast ett material som breder ut sig på platser där jag inte tycker att det hör hemma. Rodahl Marin Lidköping brukar ha dylika backslag på lager, kanske går att byta med dom mot en peng emellan om det inte är så enkelt att det bara är regelagearmen som behöver dras åt. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Julle1950 0 Postad 19 November , 2012 Tack för svar! Om det är något man kan göra utan att ta isär backslaget så tror jag inte det är samma backslag. Armen som går ut från detta backslag är av metall. Jag skall försöka plocka isär sk*ten så fort jag kan för jag tror ändå att du är inne på rätt sak. Det kändes inte rätt när jag rörde armen, den kändes tom som om den inte satt fast i något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser