mliljedal 0 Postad 18 November , 2012 Hej, Jag funderar på en Flipper 700 med AQA D31/duoprop drev. Men jag har läst att äldre flipper 700 saknade powertrim, innebär det också att dom saknar el/hydraulisk drevlyft? Hur lyfter man isåfall drevet? Jag har alltså inte sett båten eller pratat med säljaren. Och att dom inte har powertrim kanske bare gäller bensin + enkel propdrev? mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 18 November , 2012 Det är inte båttypen som avgör ifall det är powertrim eller inte, det är drevtypen. Det har heller ingenting med antalet propellrar att göra eller bränslet motorn går på. Många båtar har fått sina drev utbytta till modernare varianter så även om vissa båtmodeller levererades med en typ av drev så kan det mycket väl sitta ett annat på nu. Vår båt levererades med VP 100-drev och en rak bensinfyra. Nu sitter där ett 290-drev och en V6:a. VP 290 var första modellen som hade PT som standard så är det ett sådant drev på båten har det mao PT. Så fråga säljaren vad det är för modellnummer på drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 19 November , 2012 Om det sitter en 31- motor i båten, och ingen har varit och micklat, är det ett 290DP- drev. Då är det powertrim. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 2 Januari , 2013 min har bara drev lyft drev 280 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser