Slowrider 65 Postad 18 November , 2012 Hej. När jag körde motorn en sista gång i år för att frostskydda kylsystemet såg jag att det bubblade lite vid en av spridarna. Jag har aldrig ägt en dieselmotor förut och har därför väldigt lite erfarenhet av dessa motorer. Jag har försökt leta information på nätet men inte hittat riktigt det jag söker svar på, nämligen om jag kan åtgärda detta själv. Jag är ingen VP tekniker och har inga specialverktyg att tillgå utan bara en diger verktygslåda och ett brinnande intresse att lära mig mer. Någon här som kan peka mig rätt och/eller vet hur detta skall göras skulle verkligen vara till hjälp, och jag kommer att vara evigt tacksam:-) Det är ju ett par dagar kvar till nästa sommar så jag har lite tid på mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 18 November , 2012 Bubblar det, och det är, diesel så skruva åt lite hårdare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 19 November , 2012 Bubblar det runt spridaren i toppen eller vid bränslerörets anslutning till spridaren ? /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slowrider 65 Postad 20 November , 2012 Hej! Tack för svaren, jag får försöka ta en bild och peka på vart det bubblar, det är svårt att beskriva. Återkommer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slowrider 65 Postad 29 Januari , 2013 Hej igen! Nu har jag varit och fotat lite i båten, har tagit en bild jag hoppas visar de som begriper vad problemet är. Mvh Jocke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slowrider 65 Postad 29 Januari , 2013 En bild till! Är detta måntro en mutter man kan känna på lite eller är det aja baja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser