Ph-- 0 Postad 18 November , 2012 Hej, har en Johnson 60hk från runt -92. Den ligger i växel hela tiden, går varken att lägga i neutral eller back. Någon som vet vad felet kan va? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 18 November , 2012 Det du frågar efter blir en halv roman att beskriva. Lämna mer info så kanske du kan få svar. Vilka undersökningar har du själv gjort? Har felet uppstått plötsligt? Går det att röra reglaget? Rör sig länkaget i motorn? Har du undersökt växelhusoljan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ph-- 0 Postad 18 November , 2012 Reglage och allt rör sig ända bak till motorn. Har ej kollat oljan men bborde inte ha något med det att göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 19 November , 2012 Tror nog inte Guestsson tänker på oljan i sej. Om det kommer ut en halv drevsallad tillsammans med oljan behöver man ju lixom inte va nån Einstein för o räkna ut var felet ligger Rör sej växelmekanismen i underkåpan oxå? Om ja hade jag ryckt av växelhuset o kollat så inte växelstången är av eller krokig o om växelhuset växlar när man växlar det ute i det fria.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 19 November , 2012 Jag får intrycket att du vill leka Jeopardy. Vi frågar och du svarar. Vill du ha hjälp så får du nog bjuda till lite mera själv. Beskriva problemet och vilka undersökningar du själv har gjort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
facil26 3 Postad 19 November , 2012 Förmodligen går din växelstång rakt ned genom svängleden, kopplad und nedersta förgasaren. Låt ngn kolla ca mitt på fästet där kan du skymta en ca 5mm stång som rör sej upp o ner när man vxlar, är så ej fallet torde stången lossnat från leden und förgasaren. Kanske låsskruven har rymt?? men rör sej allt som är synligt, är felet längre ner i vxlhuset troligtvis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ph-- 0 Postad 19 November , 2012 Allting rör sig som sagt från reglaget bak till motorn. Så antagligen ligger felet i växelhuset. Men har ingen aning om hur där ser ut eller vad jag ska kolla efter då jag aldrig plockat ner detta innan. Är det bara att plocka av underdelen på motorn? Något mer man ska plocka av? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser