Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Ancasqueen24

Avgaslimpa ford mercruiser 302

Rekommendera Poster

Var kan jag hitta avgaslimpor till min gamla mercruiser ford V8? Jag undrar även var man kan hitta delar till motorn? Motorn är ifrån 70 talets början.

Mvh

Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Hancen racing har limpor.Men det måste finnas fler som har delar. Priserna är inte roliga. 2 limpor 10 tusen ca. Frågan är om man kan hitta delar billigare? Någon som beställt delar från Usa och kan rekomendera bra ställe att beställa?

Mvh

Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej 10 000 för 2 limpor tycker då jag e billigt, till min penta 4 cyl kostar en limpa 17500.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

17500 kr för en bit gjutjärn! Det är inte konstigt att folk tycker att det är dyrt att ha båt. Det måste finnas andra ställen att handla på?

Mvh

Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pröva och ställ frågan på boatlive.se  Men du måste logga dig in för att komma till forumet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med det är sjukligt dyrt med reservdelar till båtar, påslag på flera tusen procent, är inte ovanligt hos penta iaf. Kollade bara motorbyte penta - mercruiser, på de motoralternativ jag kollade på skiljde det 200 000 tusen till mercrisers fördel. En sak är säker aldrig mera penta !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som installerat center riser limpor istället för log style på en liknade motor? Om så fungerade det bra? Anledningen till frågan är att jag har ett nytt termostathus med färre anslutningar på än det som sitter original. Original så är det anslutningar på båda gavlarna på limpan samt även på risers. Går det att bara ansluta vatten in på främre delen av limpan och inget vatten in alls på risers?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan vara bra att veta att väldigt många reservdelar inte är märkesspecifika, alltså Mercruisergrejer passar VP, OMC, Yamaha osv. Nästan alla inombordare bygger på samma GM-block och det kan till och med vara värt att kolla upp bilreservdelsmarknaden. Limpor och knän är dock svåra att få tag i på bilskroten! cheeky

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar som att jag även behöver nya toppar pga väldigt rostiga kylkanaler. Svårt att avgöra om man skall lägga mera pengar på motorn. Synd då jag har ett bra och renoverat block med allt nytt invändigt. Jag får leta vidare efter delar eller annan motor som kan passa på alpha one drevet. Tack för hjälpen så länge.smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...