toaen 510 Postad 22 November , 2012 Kan du förtydliga dig. Kolla att dina länkar är rätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 22 November , 2012 Det är inte mina länkar, jag har bara kopierat de som redan var länkade. Jag tar inget som helst ansvar för vart de leder eller inte leder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 November , 2012 För mig ledde dom ingen stans - till sidor som inte fanns, varav min fråga. Förtår inte heller riktigt vad du menar. 2012 inlägg är ju bara egentligen trams som man ser allvarligt på frågan eller ett försök till humor, som jag tolkar det. Fast jag har slutat irritera mig på honom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 22 November , 2012 toaen Jag kunde inte heller öppna länkarna, men det är väl just därför 2012 lagt upp dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 November , 2012 Men han hade nog ingen aning om att trianglar i olika kombinationer har väsentliga signaler på båtar sen urminnes tider. Det finns ju ett talesätt som säger; Det folk som inte har nån historia, har inte heller nån framtid http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/omg_smile.gif\ title=\surprise\ width=\20\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 22 November , 2012 toaen Han visslar nog också ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 22 November , 2012 Haha ja kanske det. Men tydligen är det väldigt vanlig åkomma då man sällan ser någon upphängd tvätt i ställningen. Fast det kan också bero på den regniga sommaren, det är ju svårt att få ngt torrt i sådant väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 22 November , 2012 blondbella Än så länge får vi båda plats till sjöss tack ock lov. Ännu mer tack och lov är att vi sällan behöver tampas med svenska motorbåtar på atlanten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 22 November , 2012 Nä de flesta är väl Panama reggade nuförtiden..Fast en och annan finns det ju Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 22 November , 2012 blondbella Jo jo vi har sett motorbåtsåkarna. Skillnaden mellan Panama och Stockholms skärgård är väl att i Cariben tar de helikoptern till och från motorbåten. Annars har de vita brallor, vit skjorta, blå slips med ankare, clubblacer i blått och vega mössa med ankare i emblemet. Båda har dock lika brådis till Martinin medan vi andra hänger tvätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 November , 2012 Hur är det med präster då och vad kallar han hästar för? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 22 November , 2012 toaen Vågar jag inte ens tänka på. Får jag föresten låna Din gästbrygga en natt nästa år när jag passerar? Vi kan ju om inte annat testa om 0,2 fungerar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 24 November , 2012 Men ärligt .. Finns det någon som föredrar att stå och hänga tvätt framför att sitta på akterdäck och läppja på en iskall Martini en varm sommardag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hemingway Postad 24 November , 2012 blondbella Du har så rätt. Varför anstränga sig med tvätt när det finns tvättinrättningar. Man ska ju dock ha något att hänga upp julgransbelysningen i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 24 November , 2012 Ooops! Det har du ju rätt i, tänkte inte på det. Nu blev det genast svårare, får nog fundera på det. Men iaf får önska dig en trevlig helg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 24 November , 2012 Tvättställningens primära syfte är väl att man skall ha något att hissa upp konen i, vilket man ju är skyldig att göra på många håll när man går för motor. Om man har tvättställning alltså. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Abbe2 96 Postad 24 November , 2012 Och tvätten uppe! Dock är det få som har verkar ha koll på var man behöver göra detta i svenska farvatten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 24 November , 2012 När jag läste kustskepparen fick jag lära mig att man inte behövde föra kon i tvättställningen på svenskt inre vatten, men jag minns inte om detta var reglerat i någon förordning eller om det var ren praxis. Däremot fick vi lära oss att det var viktigt att ha med tvätt-kon vid utlandsseglatser. Sen skulle man även ha tvätt-klot med om man planerade att gå på grund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Abbe2 96 Postad 24 November , 2012 Det är reglerat i Transportstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om sjövägsregler. Där regleras också vad som räknas som svenskt inre vatten, och det är mest där som kunskapen brister hos många seglare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser