Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
Gäst 2012

Åh, fler förvaringsfjollerier...

Rekommendera Poster

Gäst 2012

När alla båtsakerna skall tas hem för att stuvas i vårt fina dubbelgarage så måste man ju ha lite struktur på grejerna till båten. En hel hög av dessa plastlådor huserar allt till båten; lättöverskådligt, ordning & reda.

Testa det, det funkar skitbra!

post-10022140-1394237319,4921_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha! Jag har också en massa transpatenta lådor med lock till båtgrejorna. Man är nog rätt fjollig ändå, sitt kärva Norrbottniska sätt till trots smiley

Men jag rymmer dom inte i mitt garage, lådorna, ....eller....dom står på golvet där, i väntan på...ett mirakel eller något annat som trollar fram utrymme. Men om int förr så löser det sig i maj när det ska till båten igen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Är ännu fjolligare. Har alla mina båtgrejor inne i mitt hus. De har ett eget rum. Torrt och fint och i ordning. Är inne varje kväll innan läggdags nattar o kollar de har det ok. Dammsuger varje vecka så att inget blir dammigt. Dessutom tänkte att anställa ytterliggare en piga (med bidrag) endast för att vara säker på att alla dynor etc. har det bra. 

Tyvärr är huset lite litet , men nästa så skall båten få ett eget rum och inte behöva dela med sina syskon men iaf så är rummet tillräckligt stort för att de skall slippa sova i övervåningssäng. Den lilla är lite rädd för att ramla ner,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

2012

Det enda felet med plastbacken är att det inte står Har tillhört KBV på ettiketten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Shit, nu blev jag avis smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har helt seriöst övervägt att köpa grannens hus, lika som mitt och göra garage/båthus av det.

Dock har jag en sambo som inte förstår hur jag tänker där....

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, när det gäller förvaring finns det många fjollerier.

Tex jag som tar hem allt i textil under vintern. Först får kuddar, dynor etc tillbringa ca en vecka i något lämpligt rum för att torka ut innan det åker upp på vinden i lämpliga kartonger, lådor, luft-täta säckar eller på annat sätt. Så pågår det i säkert en månad: hem från båten, bred ut för torkning, vändning med jämna mellanrum, förpackning för vinden och sedan upp på vinden och stuva så man kan komma åt något annat innan våren kommer och grejerna ska ner i båten igen.

Suck, nu började jag längta till våren igen... frown

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hyr ca 6 måm hoss shurgard (1m2kvm)  Det går med ett j:a pusslande att lyckas få in all inredning till min 26fotare inkl köks utr o tampar/fendrar på höjden, men dörren brukar spänna ngt. Obs det är högt i tak ca<3m

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

Men det är väl kul att Ni förlänger båtsesongen genom att båtpyssla. Själv förvarar jag i varmhall. Där har jag även möjlighet att utföra reparationer och målningsarbete. Så fort islossningen har börjat så sjösätter jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förvaringsfjolleri vet jag inte, skulle kalla det ordning och reda, men gula plyschkuddar är fjolligtwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hemingway

nbottning

För ett antal år sedan var vi 6 båtägare som köpte en mindre industritomt och byggde med egna händer en varmhall. Vi löste det genom en ekonomisk förening med andelar i. Andelsägarna i den ekonomiska förenningen har bytts ut vid två tillfällen. Men vi är 6 st som förvarar våra båtar i hallen. Vi har också investerat i lite maskiner i hallen. En golv pelarborr, en metallsvarv, en bandsåg, en plan/rikthyvel och en kombinerad rondell/planslip.

Nu hör det till saken att en av oss är arkitekt, en annan byggmästare, en tredje jurist o.s.v. Vi utnyttjar alltså den samlade kunskapen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en lokal till salu granne med firman jag jobbar på. Dock ngt för stor (900kvm) så jag har svårt att få ihop nog många som vill gå in i det projektet, Där finns fjärrvärme vilket inte är helt fel.

Hade varit solagbart att ha 100m till båten under dagarna. Hade dock gjort sitt på arbetsmoralen på det avlönade jobbet under våren .-)

Men båthus av ngt slag ska jag ha vad det lider, om inte annat så ett kallt i hamnen så länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...